Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af andel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu er dette ikke iværksætter-relateret, men jeg vil alligevel prøve at tappe lidt viden fra den kloge samling mennesker her på Amino.

Hvis to personer står på et andelsbevis, og den ene skal overtage hele andelen. Skal der så en advokat ind over, eller kan det hele ordnes i andelsforeningen? Bemærk at der jo skal overføres en sum penge fra den ene til den anden (betaling for overdragelse af 50% af andele), men det kan vel klares med et overdragelsesdokument?

Nogle råd?

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

I behøver ingen advokat. Da min kæreste flyttede ud for et par år siden, klarede vi det hele i banken og foreningen. Jeg tror ikke vi lavede nogen dokumenter på det. Vi fik lejligheden vurderet af foreningen, han fik halvdelen af værdien, og hans navn blev streget ud på vores andelsbevis - det var vist det.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Anja Lysholm:

I behøver ingen advokat. Da min kæreste flyttede ud for et par år siden, klarede vi det hele i banken og foreningen. Jeg tror ikke vi lavede nogen dokumenter på det. Vi fik lejligheden vurderet af foreningen, han fik halvdelen af værdien, og hans navn blev streget ud på vores andelsbevis - det var vist det.

Ok. Det lyder forholdsvist nemt og til at overkomme Smile

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)