Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TILTRÆKNINGLOVEN / THE SECRET

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 "the law of attraction" er da efterhånden noget man hører mere og mere om, og jeg har ærligt talt været lidt skeptisk omkring brugen og ikke mindst virkningen af den?

Hvad er jeres mening om at man kan tænke sig til succes? Handler det egentlig bare om at overbevise sig selv? Motivere?

Jeg har lidt haft samme forhold til dette, som jeg havde jeg til diverse religioner. Tror man på skidtet, er det højaktuelt og effektivt.

 

DSinc

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For mig at se er Law og attraction ikke hverken religion eller hokus-pokus, selvom nogen forsøger at få det til at fremstå temmelig spooky.

Det handler simpelt hen om fokus.
Vi sanser langt mere end vi erkender bevidst - hvor var din fod f.eks. for 20 sek. siden?
Vores rationelle hjerne sorterer disse sanseindtryk og beslutter, hvilke der er væsentlige for vores overlevelse, og hvilke der er ligegyldige.
Den sjoveste måde at påvise dette fokus på er øvelsen: "Lad være med at tænke på en hest!" Hesten er nu kommet i fokus, og du kan ikke umiddelbart løse opgaven.
Vores verden svømmer i muligheder, hvoraf vi vælger langt de fleste fra.
Hvis vi forholder os en smule bevidst til hvilke typer af muligheder, vi vil fokusere på, så vil vi erkende flere af denne type muligheder og dermed tiltrække flere situationer, som bringer os i den rigtige retning.

Det er simpel psykologi.

mvh Hans

Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder spændende. Jeg har selv filmen "the secret" liggende. Dit eksempel med hesten fanger, må man sige. Kan du linke mig op til en mere omfattet beskrivelse af det? (evt. guide til brug af tiltrækningsloven).

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Google er din ven - hvis jeg skulle finde links til dig, ville det blive der.

Jeg kan give eksempel på, hvordan jeg selv har brugt "loven".

Jeg var til et foredrag med Nikolai Moltke Leth, hvor han blandt mange andre gode ting gjorde opmærksom på at vælge hvem man omgås.
Kort tid efter fik jeg mulighed for at indgå i et stykke frivilligt arbejde sammen med en erhvervsleder, som jeg ser op til.
Nu har jeg mulighed for at "kigge forbi til en kop kaffe", hos en mand der sidder med 8 tons erfaringer, som jeg bare kan trække på.
Hvis ikke mit fokus var blevet rettet mod at være bevidst om at omgås mennesker, der har klaret sig godt, ville jeg muligvis ikke have mødt denne erhvervsleder - og hvis jeg havde, ville jeg muligvis ikke have bragt mig i så tæt et forhold til ham, som jeg gjorde. Der er andre i det samme frivillige arbejde, som jeg ikke er nær så tæt knyttet til.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting er hvad man fokuserer på, det helt vigtige er, at man skal huske at handle på de muligheder der opstår. Ellers sker der ikke noget, uanset hvilke gode tanker man har. Den del synes jeg ofte bliver forbigået.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim M.:
En ting er hvad man fokuserer på, det helt vigtige er, at man skal huske at handle på de muligheder der opstår.

Helt enig, Kim.
Og hvis man skal udvikle sig, er man nødt til at vænne sig til at gøre ting, man egentlig ikke tør...

mvh Hans

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon ikke, at alle har oplevet Law of Attraction på ét eller andet plan? Eller for den sags skyld; det stik modsatte?

Kender du dét, at du kommer til at tænke på en fætter eller bekendt, som du ikke har haft kontakt med i årevis - og så rende dur du ind i ham på gaden? Eller at du mangler en information om Uganda - og opdager du et Uganda-tema på DR2 på kanalrundfarten lørdag aften?

Måske kender du også den modsatte person? Ham, der hele tiden kæmper imod. Det er ham, der siger, at "det går nok galt" - eller "det tilbud er nok udsolgt" - eller "det er helt umuligt at finde en parkeringsplads". Det er ham, der er sikker på, at han bliver overfaldet af ungdomsbander. Og at hans aktier styrtdykker. Og at hans medarbejdere snyder ham. Som du véd får staklen ret - hver gang!

Der er masser af bøger om emnet. Ud over The Secret er der også den letlæste The GoGiver.

God fornøjelse og god weekend

Fra Overlade
Tilmeldt 10. Aug 07
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at The Secret er en fantastisk film, og helt sikker på at loven om tiltrækning kan have en enestående indflydelse på ens liv... husk nu lige at du også tiltrækker de negative og ubehagelige situationer, som du "ikke" ønsker i dit liv.
Du kan se de første ca. 25 minutter af The Secret her på ">Youtube.

En anden film der har lidt det samme fokus, men går lidt dybere på nogle områder end The Secret er:  What The Bleep Do We (K)now ? (Verden på hovedet). Her er en lille intro til filmen på ">Youtube.

God weekend ;)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel Stamm Aarestrup:

 "the law of attraction" er da efterhånden noget man hører mere og mere om, og jeg har ærligt talt været lidt skeptisk omkring brugen og ikke mindst virkningen af den?

Hvad er jeres mening om at man kan tænke sig til succes? Handler det egentlig bare om at overbevise sig selv? Motivere?

Jeg har lidt haft samme forhold til dette, som jeg havde jeg til diverse religioner. Tror man på skidtet, er det højaktuelt og effektivt.

The Secret er en utrolig poppet film og der føres ikke bevis for særligt meget. Det kunne være en række skuespillere der er hyret til filmen, og kombineret med lidt pyroteknik så er det underholdning i bedste sendetid. 

Når det så er sagt, så er det klart at det handler om fokus og hvad du sender ud. Jeg tror ikke på at du kan sidde derhjemme og tænke på en jaguar som du så pludselig vinder i klasselotteriet (som du iøvrigt ikke spillede på), men jeg tror fx på at fortælle andre om mine ønsker og drømme. Mange gange sidder der måske en du ikke kender som pludselig kan hjælpe dig (bruger fx meget tid på networking).

Generelt vil folk jo utroligt gerne hjælpe, men er der ingen der ved hvad de kan hjælpe med, ja så får du aldrig den hjælp. Så hvad er konklussionen.. tjah..

Fokus er godt, og gøre andre opmærksom på dine drømme og visioner (og evt. noget du har brug for hjælp til) er godt Smile

 

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

The Secret er en typisk "vidunderbog", der bruger meget plads på at skrive meget lidt konkret brugbart. Jeg fik aldrig læst den færdig.

Men selve princippet bag loven om tiltrækning er noget jeg bruger dagligt og som jeg kan se direkte resultater af. Jeg tror det handler om positivt  fokus og at turde handle. Og selvfølgelig det vigtigste princip - at være lykkelig. Så står tingene altså bare meget klarere og ideerne og resultaterne kommer nemmere.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)