Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 år gammel/webshop

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg kæmpede også en kort periode for at få et cvr men opgav igen efter et par uger, da jeg snart fylder 18 og det er simpelthen for besværligt..

mvh Kristoffer

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer:

Hej igen,

Jeg kæmpede også en kort periode for at få et cvr men opgav igen efter et par uger, da jeg snart fylder 18 og det er simpelthen for besværligt..

mvh Kristoffer

 

ok .. Er der nogen der kan svare på mine andre spørgsmål, som står i den første post ?...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinsen:

Jeg er en dreng på 15 år, der har tænkt på at starte en lille webshop, hvor jeg primært har tænkt mig at sælge produkter fra diverse restpartier.

Min lille webshop vil være uden cvr nummer, da jeg kun er 15 år gammel. Og så var det jeg tænkte på, hvad skal jeg opgive til skat ?. 

Skal jeg kunne dokumentere alt hvad jeg har købt/solgt ?, Og er der i det hele taget nogle særlige ting/regler jeg skal holde særligt øje med ?..

Webshop er en dum ide når du er under 18 år, da du ik kan tage imod dankort. Dermed fravælger mange din shop.

Du skal oplyse total salg samt hva du har tjent.

Ja selvfølgelig skal du kunne dokumentere det, hvordan vil du ellers redegøre for totalt salg og lave et "regnskab"

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Webshop er en dum ide når du er under 18 år, da du ik kan tage imod dankort. Dermed fravælger mange din shop.

Du skal oplyse total salg samt hva du har tjent.

Ja selvfølgelig skal du kunne dokumentere det, hvordan vil du ellers redegøre for totalt salg og lave et "regnskab"

 

Okay, hvis du har tid/lyst må du meget gerne uddybe hvad det helt præcist er jeg skal kunne dokumentere..

Fra Aarhus, Danmark
Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Live Systems ApS Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hurtige svar:

Hvis du bare vil sælge lidt her og der, så er det nok at gøre, som de andre skriver - notér indtægter og udgifter og angiv overskuddet som B-indkomst. I så tilfælde vil jeg ikke starte en webshop, men sælge via qxl og lign.

Hvis du vil være seriøs og starte en webshop, så tag en snak med dine forældre, og få dem til at lave et selskab med CVR nummer, ligesom Fashion-Seller siger kommer du ikke til at tage i mod dankort før du har et CVR nummer.

Du skal også være opmærksom på at du ikke har lov til ret meget som umyndig (under 18), men hvis du har et firma bag dig, kan du derigennem få fuldmagt til at underskrive aftaler.

Jeg er selv 18, og har kørt et lille firma siden jeg var ca. 15 år. Det er dog først blevet seriøst efter jeg fik lavet et CVR nummer. 

Held og lykke med dit projekt

 

Mvh

Kristian Øllegaard

Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Øllegaard:

Det hurtige svar:

Hvis du bare vil sælge lidt her og der, så er det nok at gøre, som de andre skriver - notér indtægter og udgifter og angiv overskuddet som B-indkomst. I så tilfælde vil jeg ikke starte en webshop, men sælge via qxl og lign.

Hvis du vil være seriøs og starte en webshop, så tag en snak med dine forældre, og få dem til at lave et selskab med CVR nummer, ligesom Fashion-Seller siger kommer du ikke til at tage i mod dankort før du har et CVR nummer.

Du skal også være opmærksom på at du ikke har lov til ret meget som umyndig (under 18), men hvis du har et firma bag dig, kan du derigennem få fuldmagt til at underskrive aftaler.

Jeg er selv 18, og har kørt et lille firma siden jeg var ca. 15 år. Det er dog først blevet seriøst efter jeg fik lavet et CVR nummer. 

Held og lykke med dit projekt

 

Mvh

Kristian Øllegaard

 

Ok . Tusind tak fordi du gad at skære det ud i pap for mig

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)