Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af iphones fra USA

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål:

Er der nogle risiko eller lign, eller hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg importerer Iphones fra USA?

Kan jeg bestille 1 og er min eneste risiko så at jeg kan risikerer at skulle betale moms?

Hvad hvis det er et større antal? Med henblik på salg? Hvad skal jeg så gøre?

Mvh

Jesper

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se det nok er ulovligt at importerer med henblik på salg - men hvad hvis det er kun til personligt brug?

 

 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at de ikke er til at videre sælge, da de så skal sælges jailbreaket og unlocked, hvilket ifølge Apple er ulovligt.

Hvis det er til privat brug er det ikke noget problem, så kan du selv gøre det, men om du skal betale moms, ved jeg ikke :S

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du slipper nok næppe for told og moms samt et træls gebyr for toldbehandlingen.

Kan det overhovedet betale sig?

3 har en ganske god pris på dem, jeg fik min nye igår - til 399 om måneden med blandt andet fri data.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :

verdens rigeste mand:

Kan se det nok er ulovligt at importerer med henblik på salg - men hvad hvis det er kun til personligt brug?

Ja det er illegal parallelimport. Men til eget brug er importen lovlig, men tjek lige med garantien mm. Appel kan nemlig afvise den i EU i tilfælde af den går i stykker, hvis den er købt udenfor...

Så spørgsmålet er nok nærmere om det reelt kan betale sig med Told, moms, toldgebyr og en evt dårlig stillet reklamationsret/garanti...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

verdens rigeste mand:

Kan se det nok er ulovligt at importerer med henblik på salg - men hvad hvis det er kun til personligt brug?

Ja det er illegal parallelimport. Men til eget brug er importen lovlig, men tjek lige med garantien mm. Appel kan nemlig afvise den i EU i tilfælde af den går i stykker, hvis den er købt udenfor...

Så spørgsmålet er nok nærmere om det reelt kan betale sig med Told, moms, toldgebyr og en evt dårlig stillet reklamationsret/garanti...

 

Hvad hvis jeg nu havde boet i Usa og var flyttet til DK? Apple er nogle sataner, men hvor meget røvhul har de lige lov til at være?

Tak for jeres svar! Jeg har siddet og regnet på det, og det kan sagtens betale sig for mig at købe den der. Men jeg tror det ender med jeg lader være, for tja... Det kan jo også sagtens ende mega bøvlet...

Jesåer

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

verdens rigeste mand:

Fashion-Seller:

verdens rigeste mand:

Kan se det nok er ulovligt at importerer med henblik på salg - men hvad hvis det er kun til personligt brug?

Ja det er illegal parallelimport. Men til eget brug er importen lovlig, men tjek lige med garantien mm. Appel kan nemlig afvise den i EU i tilfælde af den går i stykker, hvis den er købt udenfor...

Så spørgsmålet er nok nærmere om det reelt kan betale sig med Told, moms, toldgebyr og en evt dårlig stillet reklamationsret/garanti...

 

Hvad hvis jeg nu havde boet i Usa og var flyttet til DK? Apple er nogle sataner, men hvor meget røvhul har de lige lov til at være?

Tak for jeres svar! Jeg har siddet og regnet på det, og det kan sagtens betale sig for mig at købe den der. Men jeg tror det ender med jeg lader være, for tja... Det kan jo også sagtens ende mega bøvlet...

Jesåer

Så kan du stadigvæk fint sende den til USA for at få den fikset... men forvent ikke at de vil betale porto for at få den sendt retur over "andedammen" til Danmark :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

verdens rigeste mand:

Hvad hvis jeg nu havde boet i Usa og var flyttet til DK? Apple er nogle sataner, men hvor meget røvhul har de lige lov til at være?

Så er reklamationsretten stadig i USA, men de vil mod dokumentation for at du har boet i USA sikkert gerne hjælpe dig i DK...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)