Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn niveau på en skolelærer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette spørgsmål er ikke et jeg skal bruge til noget specifikt, men stilles simpelthen af ren nysgerrighed og mangel på viden.

Mit spørgsmål lyder
Hvordan er løn forskellen på en almindelig folkeskolelærer og en skolelærer der undviser på gymnasiale uddannelser (STX/HHX/HTX osv.)

Og hvad er forskellen på det studiemæssige man skal have gennemgået for et opnå at være lære på et gymnasie, fremfor i en folkeskole

Mvh. Martin :)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke lige, hvad forskellen er i lønnen, men for at kunne undervise på fx HHX skal man have en HD, HA eller noget i den stil. Det skal man ikke som folkeskolelære. Her kan man bare starte efter gym eller handelsskolen.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Folkeskolelærer: http://www.dlf.org/l%c3%b8n+og+job

Gymnasielærer: www.gl.org

Folkeskolelærere er uddannet på et seminarium. Vikarer kan have lavere uddannelse.
Gymnasielærere har kandidatuddannelse og pædagogikum.

mvh Hans

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:
Det skal man ikke som folkeskolelære. Her kan man bare starte efter gym eller handelsskolen.


Ja der er et par stykker i min omgangskreds der har valgt at arbejde som vikar i en folkeskole efter færdiggørelse af gym. Men man kan vel ikke blive ansat som lærer og få sin egen klasse osv. Blot med disse kvalifikationer. Men skal vel på noget lærerseminar eller hvad ved jeg:)

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Folkeskolelærer: http://www.dlf.org/l%c3%b8n+og+job

Gymnasielærer: www.gl.org

Folkeskolelærere er uddannet på et seminarium. Vikarer kan have lavere uddannelse.
Gymnasielærere har kandidatuddannelse og pædagogikum.


Tak for svaret

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jan 08
Indlæg ialt: 324
Fra  esbjerglive.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Du kan se folkeskolelærer lønninger her: http://www.ug.dk/forside/job/undervisningforskningogvejledning/grundskolearb/folkeskolelaerer.aspx - Klik på løn.

Tilbage i gymnasiet så jeg nogle oversigter over lærernes lønninger, de lå i gennemsnit på 500000 om året alt efter anciennitet.


// Peter

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Falther:

Kristian Konradsen:
Det skal man ikke som folkeskolelære. Her kan man bare starte efter gym eller handelsskolen.


Ja der er et par stykker i min omgangskreds der har valgt at arbejde som vikar i en folkeskole efter færdiggørelse af gym. Men man kan vel ikke blive ansat som lærer og få sin egen klasse osv. Blot med disse kvalifikationer. Men skal vel på noget lærerseminar eller hvad ved jeg:)

Det skal man også. Troede du godt var klarover dette og bare ville vide hvilken uddannelse man skulle have inden man kunne starte på seminaret. Men kan se du allerede har fået svar fra flere, så det er jo helt fint :)

Fra Rødovre
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 276
Fra  Startenwebshop.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, har fået de svar jeg skulle bruge og tak for det alle sammen :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)