Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

træde ud af et partnerskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 jeg vil meget gerne vide om der er nogen der har erfaring med at træde ud af et partnerskab på en enkelt procedure. Det drejer sig om et ApS med et tilknyttet holding selskab som jeg har med min ven i 50/50 form. Der har siden starten ikke været noget salg heri, og virksomheden står heller ikke i gæld.

 jeg har ringet til erhvers og selskabsstyrelsen og fik fortalt en masse. Dels at jeg skulle til noget der hed lignings kommunen, og en anden fortalte mig at jeg bare skal sende et brev til dem, hvor jeg fortæller at jeg træder ud af direktionen og selskabet pr. xx hhv. cvr. nr. xx xx xx xx og xx xx xx xx (altså både ApS og holding).

 Skal der være advokater indblandet? er der en længere varende process? Vi har vist ikke noget anpartshaveroverenskomst fra dengang vi stiftede selskabet, vi stolede blot på hinanden. Så enighed mellem os i hht. skriftlig aftale skal der vel være, men afleveres til hvem?

 virksomheden skylder ikke noget, jeg skal blot ud af partnerskabet så jeg kan komme videre og jeg ikke kan hæftes for noget i fremtiden da jeg ikke længere er tilknyttet selskabet/erne bankkonto lokaler hjemmeside etc.

 Skal det også ændres i webreg i selskabet vedtægter og referater??

 Hjælp mig!!! på forhånd mange tak til alle, som kommer med gode guidelines :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den første udfordring er at finde ud af hvad du gør med dine 50% af anparterne. Skal de sælges og i givet fald til hvem? Eller skal selskabet helt ophøre?

Hvis du har gjort dig nogle tanker om dette vil det være meget lettere at hjælpe dig. Her er simpelthen for mange hvis'er!

Henrik

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Dem overdrager jeg meget enkelt til min partner. Selskabet skal ikke ophøres da min partner ønsker at fortsætte med den. Virksomheden har ingen værdi. De 125,000 kroner er brugt op, men igen virksomheden står ikke i gæld. Så hvad angår mine 50% af både ApS og Holding er meget enkelt, dem overtager han. Hvad er proceduren? advokat som tager kassen? eogs? webreg.dk? skat? kommunen? banken etc.

 Mange tak! :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1. Lav en salgsaftale/overdragelsesaftale med din partner, hvor I aftaler at han overtager din anparter til 0 kr.

2. Send et brev til erhvervs - og selskabstyrelsen om at du per x/x 2009 er udtrådt af direktionen i A ApS med CVR-nr. xx xx xx xx og B ApS med xx xx xx xx

Det sidste kan formentlig også ændres via webreg hvis I har digital signatur.

Det skulle være det.

Efterfølgende kan der i relation til SKAT være muligt fradrag for tab på anparterne. Men den øvelse ligger først i forbindelse med at du skal selvangive.

Henrik

Fra Kastrup, København
Tilmeldt 5. Feb 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tusinde tak for hjælpen!

 Så sparer jeg på advokat bistand :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)