Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man købe et hus...?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Min kæreste og jeg har for et års tid siden startet en lille fotografisk virksomhed som er endt med at køre bedre end forventet. Firmaet (Et Aps) ligger i øjeblikket på vores hjemmeadresse, men vi vil gerne have skilt arbejdstid og fritid lidt ad, så derfor havde vi tænkt på at få os nogle andre lokaler.

Vi bruger meget naturen i vores arbejde i det der fotograferes på naturskønne steder. Vi har imidlertid fundet et skønt lille hus som ligger nær vandet, nær skoven og nær nogle flotte marker - og det ville være et perfekt sted at arbejde ud fra når vi afholder kurser og fotosessions.

Men nu kommer spørgsmålet...

Hvad siger loven omkring at købe et helt normalt parcelhus til vores virksomhed hvor vi kan holde til (forudsat der ikke er bopælspligt)? Det er virksomhedens, men vil jo indeholde både køkken, bad og toilet eftersom det er et helt regulært hus vi har kig på. Jeg har kigget lidt på det, men synes ikke jeg kan finde noget entydigt svar.

~ Twiddle

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Twiddle:
Hvad siger loven omkring at købe et helt normalt parcelhus til vores virksomhed hvor vi kan holde til (forudsat der ikke er bopælspligt)?

Der er ikke noget som i relation til et ApS forhindrer at I køber en sådan ejendom og bruger den som udgangspunkt for jeres arbejde. Det giver først problemer i det omfang det ville danne rammerne omkring jeres bopæl og dette ikke er reguleret på markedsvilkår.

Held og lykke med ejendommen hvis det lykkes at få fingerne i den.....

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller danne rammer som sommerbolig og den risiko er  absolut til stede. En måde at forebygge dette på kunne være at finde en lejer og så selv få brugsret til et værelse.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Bent,

Det burde ikke give problemer hvis det indrettes som "virksomhed" med kontor(er), atelie og med kursusfaciliteter...

Henrik

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Twiddle:

Hvad siger loven omkring at købe et helt normalt parcelhus til vores virksomhed hvor vi kan holde til (forudsat der ikke er bopælspligt)?

... og forudsat der er tilladelse til erhverv  i byplanen.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Bent,

Det burde ikke give problemer hvis det indrettes som "virksomhed" med kontor(er), atelie og med kursusfaciliteter...

Henrik

Jeg er ikke uenig i tankegangen men ville nok ikke formulere mig så kategorisk. Det handler også om intensiteten af virksomheden, og brugen af ejendommen, ejendommens indretning m.v. Men man kan via et bindende svar få det belyst og et svar man kan bruge til noget under den forudsætning at den ikke bruges privat.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Jeg er ikke uenig i tankegangen men ville nok ikke formulere mig så kategorisk.

"Burde" er ikke katergorisk. Så skulle der stå "vil"Big Smile.

Vi er ikke uenige og jeg vil også mene at de 300 kr for et bindende svar vil være godt givet ud.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)