Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af mærkevarer -anvendelse af producentens fotos?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at planlægge en webshop med parallelimport af mærkevarer fra England. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne lægge fotos af produkterne på siden. Det bedste vil være at anvende producentens egne fotos fra dennes hjemmeside, men jeg risikerer jo at komme i karambolage med ophavsrettigheder.

Da der er tale om rigtig mange forskellige produkter, anser jeg det for at være ødelæggende for forretningen hvis jeg selv skal fremskaffe billeder af alle produkter.

Er der formildende omstændigheder i ophavsretsloven hvis billederne er distribueret massivt i forvejen (produktbillederne findes på rigtig mange sider).

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det gør det ikke mindre ulovligt eller mindre strafbart.

Og nej, det fritager dig heller ikke for at betale et eventuelt erstatningskrav der eventuelt måtte komme fra indehaveren af ophavsretten til de pågældende billeder. Sådanne krav er meget normal at få i størrelsesordenen 3-5.000 pr. billede der er anvendt uden tilladelse, så med en stor webshop kan det hurtigt blive nogle meget store beløb man kan risikere at blive afkrævet.

Og lad mig sige det sådan : Det er ikke sager krænkeren plejer at vinde i retten..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Nej, det gør det ikke mindre ulovligt eller mindre strafbart.

Og nej, det fritager dig heller ikke for at betale et eventuelt erstatningskrav der eventuelt måtte komme fra indehaveren af ophavsretten til de pågældende billeder. Sådanne krav er meget normal at få i størrelsesordenen 3-5.000 pr. billede der er anvendt uden tilladelse, så med en stor webshop kan det hurtigt blive nogle meget store beløb man kan risikere at blive afkrævet.

Og lad mig sige det sådan : Det er ikke sager krænkeren plejer at vinde i retten..

Så sandt som det er sagt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været adskillige tråde det sidste års tid omkring rettigheder og billeder. Måske kan du finde noget uddybende i dem - ellers er der ikke så meget at sige andet end at Anders har fuldstændig ret.

Prøv evt. at kontakte dem, som du køber varerne af, og hør om ikke de kan stille billeder til rådighed. Gode billeder sælger - så det er også i deres interesse at hjælpe dig med billeder. Sørg for at få bekræftet skriftligt, at du må bruge billederne. Det er dit ansvar - og det er dig, der kommer til at betale. Uberettiget brug af udleverede billeder kan sammenlignes med hæler-varer - der gælder ingen kære mor :-)

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)