Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms på online-artikler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt adgang til en online-artikel hos Tænk og fik en email-kvittering uden momsangivelse.

Er det korrekt, at der ikke er moms på køb af den slags online-artikler?

Mht. bogføring: Hvilken konto i Summasummarum hører den slags til?

Jeg overvejde 7900 (diverse excl moms) i mangel af bedre :-)
Med venlig hilsen
Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Normalt ville den type magasinsalg - også online - være momsede. Men hvis der ikke er moms på regningen, kan du ikke løfte momsen af. 7900 er et fint bud, men du kunne også oprette en helt ny konto til faglitteratur, hvis det er sådan, at du jævnligt køber artikler/blade/bøger.

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke helt hvordan det er i forhold til det specifikke køb, men eks. hvis du køber noget fra usa, eller andre lande hvor de ikke bruger moms er der ikke moms på din regning, hvilket i sidste ende jo giver det samme for dig :-)

men da dette er dansk tror jeg at der burde være moms på når de sælger det i dk, havde de solgt til usa skal de ikke lægge moms på så vidt som jeg ved, men er ingen ekspert på området men mener det er sådan det er.

Mvh

Thomas

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. May 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder lidt som om køb af online artikler hører under en kategori, som ikke er momspligtig. Jeg ved fra mine kollegaer i filmtekstningsbranchen, at de ikke opkræver moms af deres arbejde. Det er muligvis det samme i dette tilfælde (jeg kan ikke huske, hvad den kategori af ydeler hedder).

Mvh
Brian

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Jeg tror, at jeg ringer til SKAT og spørger dem - så kan jeg jo lige poste deres svar her efterfølgende.

Herregud, det er 10 kr. det drejer sig om, så det overlever jeg nok :-) Et eller andet sted synes jeg, at det er sjovt, hvis Danmarks forbruger-vogter nr. 1 ikke udskriver helt korrekte kvitteringer. Vi får se...

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Olsen:
Et eller andet sted synes jeg, at det er sjovt, hvis Danmarks forbruger-vogter nr. 1 ikke udskriver helt korrekte kvitteringer.

Der er ikke noget odiøst i, at der ikke er moms på en regning fra Forbrugerrådet. De er momsfritaget efter momslovens § 13.

Henrik

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input - det afklarede vist spørgsmålet 100%.

Æv, hvor er det dog træls med alle de special-regler :-)

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)