Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb i tyskland - har betalt moms...Summa

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden jeg fik mit cvr-nummer, var jeg en smule utålmodig, og dette resulterede i et køb fra en af mine tyske leverandøre, hvor jeg så selvfølgelig har betalt moms.

Købet er godkendt af SKAT, til at kunne gå under virksomheden, selvom jeg endnu ikke havde modtaget cvr-nummer.

Jeg ved at man kan søge om, at få momsen refunderet, men beløbet er så lille at det ikke kan betale sig.

Men hvordan bogfører jeg beløbet i SUMMA? Skal den stadig bare høre under eu-erhvervelser?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem momsen... Det bliver dit livs mareridt, især med de tyske myndigheder hernede... Det ender i beukrati og mange timers arbejde, evt med hjælp fra enten revisor, advokat eller anden person med indsigt i det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen jeg vil bestemt heller ikke søge om at få momsen refunderet - det gider jeg slet ikke bøvle med.

Men hvordan skal købet bogføres?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Elviraogsixten:
Jamen jeg vil bestemt heller ikke søge om at få momsen refunderet - det gider jeg slet ikke bøvle med.

Der er vedtaget nye regler for tilbagesøgning af moms, som skulle forenkle det hele. Hvis du har købt varen i Tyskland i 2009 er fristen for tilbagesøgning 30/6 2010. Når det nye system er klar er det "blot" en indtastning på SKAT's hjemmeside og så kører processen mere eller mindre automatisk. Så en gul seddel på fakturaen og brug 5 minutter på den næste år....

Henrik

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, det lyder jo ret simpelt. Hvordan kan man finde ud af, hvornår det er klar?

Også bogfører jeg det vel bare som almindeligt eu-køb?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis købet er så beskedent, at du vælger bare at betale den tyske moms, skal du bogføre hele udgiften på kontoen for Varekøb i EU-lande (måske 2800 hos dig) - i hvert fald en konto, hvor momskoden er U25 i SummaSummarum (Jeg ville ønske, de ville omdøbe den til E25 - fordi det er erhvervelsesmoms, der er tale om, men indtil videre: U25 for Udlands-moms). Det ville jeg i dit sted gøre nu, og så efterfølgende - når det nye system kommer - overveje, om det kan betale sig at søge om refusion.

Du har betalt regningen, inden du fik en virksomhedskonto, og afstemningskontoen skal derfor være 62000 Mellemregning eller 62200 Indskudt kontant i virksomheden (hvis jeg husker kontoplanen korrekt).

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Elviraogsixten:
Jamen jeg vil bestemt heller ikke søge om at få momsen refunderet - det gider jeg slet ikke bøvle med.

Der er vedtaget nye regler for tilbagesøgning af moms, som skulle forenkle det hele. Hvis du har købt varen i Tyskland i 2009 er fristen for tilbagesøgning 30/6 2010. Når det nye system er klar er det "blot" en indtastning på SKAT's hjemmeside og så kører processen mere eller mindre automatisk. Så en gul seddel på fakturaen og brug 5 minutter på den næste år....

Henrik

Hold da op... Det tog de så os kun 10 år, mindst, om at lave Stick out tongue

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette, 1000 tak - du forstår altid at få mig til at forstå tingene.

Jeg havde i forvejen gjort præcist som du foreslår - og ja, vil da give dig ret i at de burde ændre det til E25 - jeg har også undret mig over hvad U stod for ;-)

Tak for svaret - vil du evt. læse den anden tråd jeg har oprettet i aften og se om jeg har gjort det korrekt der?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)