Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

eletronisk faktura

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg udsteder regninger med en almindelig nummereret regningsblok.  Hvis jeg nu laver en eletronisk faktura (feks. med excel), skal denne forbindes med et faktureringsnummer fra regningsblokken?

Når jeg udsteder en eletronisk faktura skal denne have oprindelse i et eletronisk regnskab?

Hilsen

Hannes

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener eletronisk faktura lavet i computer.. ikke en der er forbundet med et eletronisk regnskabprogram.

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Om du skal bruge samme nummer serie tror jeg ikke, men jeg vil da anbefale dig at gøre det. Du må ikke anvende samme faktura nr. flere gange, så for at holde styr på det er det en god ide. Det er ligeledes nemt at gennemskue om alle fakturaer er der når der laves bogføring og revision.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det smarteste er at køre med 2 nummerrækker. Én nummerrække med de nummerede blokke, som sandsynligvis starter med et højt tal, og så starte en ny nummerrække til dine computer-fakturaer der starter ved f.eks. 1 eller 1001 eller noget i den stil.

Du må gerne have flere nummer rækker.

Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen lovmæssige krav om at en eletronisk faktura skal have oprindelse i eletronisk regnskab?

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du igen bare mener, at en elektronisk faktura er en, der er lavet på en computer:

Så nej.

Du må altså gerne have en nummerserie med manuelle fakturaer, og en nummerserie med dem, du har udskrevet via din computer. Selve bogholderiet/regnskabet, kan du så vælge at lave enten via din computer (forskellige regnskabsprogrammer/regneark) eller manuelt. Hvis bare det er korrekt, og du kan vise, hvordan du er kommet frem til dine tal, så er der ikke nogen krav til formen, men jeg ville selv finde det meget vanskeligt uden et program og en computer (men før EDB blev allemandseje kunne vi jo faktisk godt).

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)