Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura som privatperson?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1103
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig, den skal bare ligne en alm faktura uden moms, der må ikke stå noget om moms, nogen skriver deres cpr. nr., men det skal vi jo passe på med på grund af misbrug og det heller ikke noget krav.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

kah:
nogen skriver deres cpr. nr., men det skal vi jo passe på med på grund af misbrug og det heller ikke noget krav.
med mindre der er en privat ydelse solgt som CPR person uden moms til et firma - for SKAL CPR jo bruges til indberetning (og snyd den vej er helt helt minimalt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis jeg laver den med moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbrittwadstrøm:

Og hvis jeg laver den med moms?

så er det jo ikke en faktura fra en privat person. Så vil du jo skulle være et firma med CVR og momsregistrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak jeg har CVR nr men hvordan er med salg/køb under 50.000kr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er kun ET spørgsmål - er du momsregistreret - så skal du altid fakturere med moms _ er du ikke - så er det uden moms og er dit firma et PMV uden moms, så skal den der betaler en ydelse indberette det som honorar - og i stedet for CPR vælge SE person i rullegardinet og så skrive dit CVR nummeret som bidragspligtigt honorar. Du skal stadigt bare føre alm regnskab og have det med i din omsætning

Har du PMV (som det virker til i CVR) så er du ikke momsregistreret og kan i sagens natur ikke fakturere med moms - det vil kræve du momsregistrerer og så er du alm enkeltmandsvirksomhed

Du må godt frivilligt momsregistrere dig og ellers er pligten, at du skal så snart det er åbenlyst, at du vil ramme 50.000 kr omsætning på enhver 12 mdr periode

Du kan nok med fordel bruge 55 kr på e bogen Personlig virksomhed, som vil give dig en del mere klarhed, både over PMV, enkeltmands - skat, moms, private hævninger og indsættelser og meget andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg frivilligt momsreg mig så kan jeg fakturer med moms!
Jeg kommer ikke til at have en omsætning på 50.000 og jeg køber mere ind end jeg sælger på nuværende tidspunkt.... så jeg skal "bare" betale skat af et evt plus ikke?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo som udgangspunkt er det korrekt. Skatten er som den samme - det er bare indberetning som ikke er. Når du er momsreg så SKAL alt være med moms i dit salg og ja - så har du fradrag for dansk købsmoms osv. Frivillig registrering binder 24 mdr

 
På sigt skal du jo så gerne sælge mere end du køber - det skal jo både for dig selv helst ske og fordi skat ellers kan sige der ikke er fradrag for underskud - eller din aktivitet kunne være lønmodtager job du bare har valgt at fakturere - hvilket man ikke må, men er det selvstændigt og med overskud for øje, så er der ingen problemer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)