Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vejledning ang. cafe virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg går hele tiden rundt og tænker hvordan jeg bedst skal gribe min fremtid an, uden for meget spild tid og fejl.

jeg har ideen og konceptet klar til cafe. mangler dog millionen ;-)

jeg er både utålmodig og vil bare igang med mit pr ojekt på den anden side vil jeg også være klædt rigtig på til at kunne udføre min drøm om en cafe/danse sted.

normalvis vil man sige hvis du vil have en cafe er det en god ide at have erfaringen og uddannelse inde for feltet. men min plan er ikke at jeg skal stå i køkken eller servere. jeg er idemanden bag konceptet og skal være den der trækker i trådene så cafeen køre med det rigtig look, koncept og der er styr på driften og finder på nye tiltag og markedsføre stedet, så det bliver populært og holde styr på økonomien alt det som alle virksomheder har brug for fungere. men kræver det en specifik uddannelse eller skal jeg bare hoppe ud i det og finde en investore og få sat gang i projektet? eller skal jeg uddanne mig så jeg kan sige jeg har kompetance til det? og hvilken uddannelse vil være relevant? har selv tænkt serviceøkonom, handelsskolen, hotel og restaurant skolen og marketingsuddannelse.

håber der er nogen der kan give mig lidt inspiration så jeg kan tage en beslutning i stedet for gå rundt og tænke frem og tilbage. det skal også siges jeg er 28 og har familie liv der skal fungere.

Bonita

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Udannelsen er mindre vigtig, men en café er nok noget af det mest fysisk krævende at starte op, ligesom andre ting der har åbent på skæve tider af døgnet.

Det er for det første en branche der er ret påvirket af f.eks. finanskrisen for tiden, men også et sted hvor du næppe finder det bedste personale, hvad stabilitet angår, da det ofte vil være unge mennesker der arbejder på deltid. Det kan blandt andet betyde at du skal være forberedt på at måtte ud og dække vagter ind ved sygdom og andet fravær.

Men hvis du har baglandet, i form af familien derhjemme, med på at du skal bruge rigtig meget tid på at banke din forretning op, så er den største udfordring overstået - Men din bedre halvdel skal være indstillet på at dine dage nemt kan blive både lange og meget lange, hele ugen.

Kig lidt på markedet, få lagt nogle budgetter og regn det hele igennem nogle gange, søg professionel rådgivning, f.eks. i et af de regionale væksthuse og spørg ellers løs her på Amino omkring de praktiske ting og hvordan du kommer videre.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Dubai
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover at kigge på den nævnte hjemmeside, så kan også anskaffe dig nogle bøger om at starte og drive en café. Der findes adskillige af den slags på Amazon, bare søg på "café".

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 101
Fra  Brazil Event Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for linket og svar. jeg kender allerede deres cafe info som jeg og så har brugt i mine overvejelser.

de sværre spørgsmål er nok tidsforbruget, som vil gå ud over familie livet. jeg har opbagningen, men har selv levet med en travl far der også var selvstændig og næsten aldrig hjemme har man lyst til at byde sin familie det??kan jo være svær! jeg har ikke noget imod at skal bruge meget tid i perioder, men jeg skal have familie liv ellers er det ikke sjovt. men det tror jeg nu også man kan have når man er kommet over opstarts fasen.

Bonita

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bonita

Jeg er også helt på linie med de andre gode svar i denne tråd.

Vi har et meget godt kendskab til Cafeer og drift her af kva vores egen branche

Jeg kan helt klart sige at med mindre at du skaber en så stor cafe at der er basis for at betale en for at tage ansvar og et sådant set op koster super meget at starte op, så hænger du selv på alle de problemer der løbende opstå - også efter kl 16 og om søndagen.

Dem vi ofte støder på hos vores kunder er stoppet vask, defekte maskiner (opvasker, ovn, osv.) og ikke mindst personale problemer osv. osv.

Det kræver hårdt hårdt arbejde at drive en Cafe og koster en del at starte op i den størrelse om kan bære at du har et mere normalt liv.

Jeg vil anbefale dig at få erfaringen fra en stor Cafe inden du kaster dig ud i projektet af større omfang.

Jeg håber at du har mod, lysten og muligheden, men det kræver en realistisk tidsvurdering og den tror jeg kun du får ved at snuse til en Cafe der er i drift.

Håber det lykkes
De bedste kaffe hilsner

Søren

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)