Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kilometerpenge / befrodringgodtgørelse

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Skal lige høre om der ikke er en herinde der har styr på det.

mit spørgsmål er således. Mit Firma ligger i Fredericia kommune men som ofte for et vagtselskab har jeg nogle gange kunder / opgaver i en anden kommune. Jeg har noget personale der er tilknyttede firmaet til at hjælpe når jeg ikke slev kan klare alle opgaver. de er således ikke fast ansatte eller på deltid da de selv bestemmer om de vil tage en vagt eller ej. 

Et Eksempel jeg får en opgave der ligger 23, 2 km væk. altså begge veje er det ialt 46, 4 km. Jeg kontakter en af de ovnfor omtalte og spørg om hun vil klare opgave i 4 dage. Nu melder spørgsmålet sig når arbejdspladsen i få eller flere dage bliver at vedkommedene skal møde ind hos kunden og har fri når vedkommedene forlader kunden er det så en Befordingsgodtgørelse der er tale om eller noget andet. ud fra neder ståedene taget fra TAX.dk vil jeg tolke det er befordring altså ikke arbejdsgiver der skal betale.

Sædvanlig daglig transport mellem bopæl og arbejdsplads betragtes derimod som privat transport og berettiger ikke til udbetaling af skattefri kørselsgodtgørelse. I den situation er der alene mulighed for at opnå Befordringsfradrag.

 

Skal lige siges at jeg for nogle år siden snakkede med en fagforening om det og de mente at når jeg som arbejdsgiver har fast ansatte der skal arbejde andre steder, skal de have bopæl inden for en radius 50 km dog max transport tid på 1 time da de jo ikke skal møde i mit firma først hvor det hed befordringsfradrag men skal de besøge flere steder er det kilomtergodtgørelse hvis firmaet ikke stiller bil til råderihed


Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi er inde i reglerne om befordringsgodtgørelse da det er et midlertidigt arbejdssted for den pågældende. Det er det så længe han/hun ikke kører mellem hjemmet og arbejdsstedet i mere end 60 dage set over en 12 måneders periode.

Problemet er bare at dit personale ikke er ansat i virksomheden. Så kan der ikke udbetales godtgørelse (og så er det reglerne om befordringsfradrag). Hvis de agerer som selvstændigt erhvervsdrivende i forhold til dig kan de foretage fradrag efter godtgørelsesreglerne i deres virksomhedsoverskud.  

Du skal være opmærksom på at skattereglerne ikke siger noget om hvorvidt du som "arbejdsgiver" skal udbetale godtgørelse eller anden kompensation for kørsel. Det er udelukkende et anliggende mellem dem og dig + de eventuelle overenskomstmæssige forhold som ligger på  området.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg mente også at det var befordringsfraget til de der 1,90 kr der var rigtigt men ville lige være helt sikker da jeg syntes det er svært at gennemskue.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)