Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min kunde dækker mine udlæg i udlandet, hvordan bogfører jeg?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder freelance for en engelsk kunde. I den forbindelse blev jeg inviteret til et seminar i London. Efter aftale med kunden (purchase order)  skal jeg nu fakturere kunden mine udgifter til transport forplejning og hotel.

Skal jeg svare moms af det beløb de betaler mig (engelsk moms)? Hvis jeg skal, kan jeg så trække den engelske moms fra i mit regnskab?

Med venlig hilsen

Nybegynderen!

 

 

 

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels!

 

Hvis du har firma og CVR. nummer, så skal du ikke påføre moms af beløbet da begge lande opererer indenfor EU grænser. Du skal dog sørge for, at dit gyldige CVR-nr., sammen med dine andre data, står på fakturaen. Så du skal ikke svare engelsk moms, men rappotere det under EU moms (svarende til 25%) Det skal du gøre både i indgående & udgående på moms rapporteringen, således at momsen rapporteres uden at belaste dit firma. 

Momsrapporten vil kunne quide dig igennem til den tid.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Momsen skal betales i det land, ydelsen forbruges. Så hvis du skal til et seminar i London, skal du fakturere kunden udgifter til befordring, forplejning og hotel. Du skal fakturere dem hele beløbet inklusive den eventuelt engelske moms men uden at tjene penge på det (i henhold til udlægsordningen) og uden at lægge dansk moms oveni. Du kan aldrig trække engelsk (eller andre landes) moms fra i dit danske momsregnskab.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)