Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder til produktbilleder.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper M:

Så, jeg kontakter altså en side som har billeder af eksempelvis redken produkter og spørger om rettigheder til at bruge billederne i min shop?

Hvordan er jeg så stillet hvis det firma/den side som jeg får rettighederne fra, ikke havde rettighederne originalt? (Hvis de ikke har styr på lovgivningen på området, og derfor bare giver retten videre, uden at have haft den selv).

Må jeg efterfølgende selv "vandmærke" billederne med vores logo? Skal der spørges om lov til dette, eller må jeg automatisk det, når nu jeg har rettigheden til billedet (og dermed også til at redigere i det)?

Ja det gør du, men tvivler på du får lov til at bruge billederne. Mange webshops bruger enorme summer på produktfotos, hvorfor de ik vil have disse til friafbenyttelse...

Hvis firmaet ik har rettighederne, kan de heller ik videre give dem, det siger vel sig selv...

Ja hvis du får lov til at bruge billederne, må du gøre med dem hva du vil, så længe du ik ødelægger billedet i den ene eller anden retning... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er med på at det rent juridisk set er ulovligt at videregive rettigheden til billederne til en 3. part, hvis man ikke har dem selv.

Men, mit spørgsmål var mere tænkt i retningen af om det er mit ansvar at undersøge at den hjemmeside som jeg spørger om rettighederne til, rent faktisk har rettighederne.

- Jeg vil prøve at tage kontakt direkte til producenterne, og spørge om jeg må bruge deres billeder.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper M:

Jeg er med på at det rent juridisk set er ulovligt at videregive rettigheden til billederne til en 3. part, hvis man ikke har dem selv.

Men, mit spørgsmål var mere tænkt i retningen af om det er mit ansvar at undersøge at den hjemmeside som jeg spørger om rettighederne til, rent faktisk har rettighederne.

- Jeg vil prøve at tage kontakt direkte til producenterne, og spørge om jeg må bruge deres billeder.

Ja det er dit ansvar, for du overtræder lovgivningen, og det kan en mail med "OK bare brug billederne" ik retfærdiggøre... Skal du sikre dig, skal du have websiten til at underskrive en kontrakt, som du får udarbejdet af en advokat. Så kan du nemlig sort på hvidt bevise, at du har handlet 100% i godtro, og smøre det af på den anden part...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller har fuldstændig ret - det er dit ansvar, at du har rettigheder til at bruge billederne. Der hugges og stjæles billeder på nettet, men der udskrives også nogle gevaldige regninger indimellem. En af de store billeddatabaser udskriver regninger på $1000-$1500 pr. billede for ulovligt brug.

Jeg ville prøve at kontakte dem, som du køber produkterne af og høre, om de kan skaffe produktbilleder. Hvis de er afvisende eller ligeglade, så fortæl dem, at det er også deres pengepung det går ud over, hvis du ikke har gode billeder, som kan sælge produkterne.

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Super mange tak til både dig Carsten, og Trend ..

Skønt med denne side, med svar som man kan bruge til noget!

Det var godt at jeg også lige fik uddybet det med at rettighederne selvfølgelig skal gives af en som selv har rettighederne.

- Jeg sender glad en mail afsted til vores "lager".

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterOM:

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:

Vær samtidigt opmærksom på, at nogle producenter har beskyttet deres fotos mod kopiering...COPYRIGHT...

Hvis de har det...er det en god idé...måske oven i købet et krav...fra producenten, at du også beskytter deres fotos mod COPYRIGHT på din butik...

Copyright (og i Danmark; ophavsret) er noget man automatisk har - det er ikke noget man sætter på sine ting. Man behøver derfor ikke gøre noget yderligere for at beskytte værker - og mig bekendt kan man heller ikke, når der er tale om ting, der går ind under reglerne for ophavsret.

 

Nu skrev jeg altså også, at det kan være en god idé at beskytte fotos på f.eks. webshops...

De fleste af de produktfotos, som vi har på begge butikker udleveres af vores producent...med tilladelse til, at vi må bruge dem...

Producenterne bag ItalianBags er meget glade for, at vi har beskyttet fotos' ene...netop af den årsag, at de ikke ønsker at blive kopieret...

Producenten bag MILLA-PETIT Denmark ønsker ikke, at vi benytter andre fotos end deres egne...som de har vandmærket...

 

Det var såmænd bare det jeg mente: at det er en rigtigt god idé at rette sig efter producentens ønsker for deres produktfotos Smile

 

Derudover ville jeg altid indhendte tilladelse fra producenten...jeg ville ikke turde "nøjes" med et OK fra 3. part...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:

Nu skrev jeg altså også, at det kan være en god idé at beskytte fotos på f.eks. webshops...

De fleste af de produktfotos, som vi har på begge butikker udleveres af vores producent...med tilladelse til, at vi må bruge dem...

Producenterne bag ItalianBags er meget glade for, at vi har beskyttet fotos' ene...netop af den årsag, at de ikke ønsker at blive kopieret...

Producenten bag MILLA-PETIT Denmark ønsker ikke, at vi benytter andre fotos end deres egne...som de har vandmærket...

 

Det var såmænd bare det jeg mente: at det er en rigtigt god idé at rette sig efter producentens ønsker for deres produktfotos Smile

Ja, det misforstod jeg :o) Går ud fra du med beskyttelse mener vandmærkerne, og det er jo smart nok.

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:

Derudover ville jeg altid indhendte tilladelse fra producenten...jeg ville ikke turde "nøjes" med et OK fra 3. part...

Helt enig.

Jeg ville heller ikke turde redigere i billeder uden t have en tilladelse fra den/dem, der sidder med ophavsretten.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterOM:

[Jeg ville heller ikke turde redigere i billeder uden t have en tilladelse fra den/dem, der sidder med ophavsretten.

Vi er enige...

Det ville jeg heller aldrig turde gøre uden tilladelse!

Den kunne nok kaste et pænt erstatningskrav af sig også Huh?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)