Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af "firma" bil

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer,

Jeg har overvejet hvad reglerne er for køb af firmabil? Skal bilen bruges direkte i firma relation før man kan købe den igennem firmaet?

Jeg mener kan man købe den gennem firmaet med det formål at skulle køre på arbejde i den og ellers bruge den til privat kørsel.

Jeg driver et lille enkeltmandsvirksomhed der er internet baseret og har jo egentlig intet formål med at have en firmabil, hvordan er reglerne for mig?

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 124
Fra  OMEGA SUPPORT Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som udgangspunkt kan du bruge bilen, til hvad du vil. For at det kan blive en firmabil med beskatning efter reglerne om "fri bil", dvs. det faste årlige beløb, så skal du være i virksomhedsprdningen - og bilen skal være derinde også.

Hvis du køber en bil på gule plader / papegøjeplader, så kan du fradrage momsen på driften, forudsat du har en omsætning > kr. 50.000 pr. år før moms.

Fordelen ved enkeltmandsvirksomhed og fri bil er, at afskrivninger og løbende drift fratrækkes med samme skattesats, som det beløb, du beskattes af ved fri bil.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen / Omega Support:
forudsat du har en omsætning > kr. 50.000 pr. år før moms.

Man kan lade sig registrere frivilligt for moms........

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men spørgsmålet er så om det kan svare sig (det kan det måske hvis ens kunder er momspligtige)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)