Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"shop247.dk" hvad er det værd?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg er ved at åbne en webshop, men istedet for at have den privat vil jeg køre det i selskabsform.

Jeg vil derfor smide domænet ind i selskabet som en del af indskudt anpartskapital.

Hvad kan man "sælge" domænet for til selskabet? altså hvad er en fair pris?

Mit bud er at en revisor skal godkende prisen, hvis det ikke er til kostpris, men hvordan kan en revisor vurdere et domæne der ikke er aktivt?

på forhånd tak

vh Anders

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså nu batter det domæne navn jo ik helt vildt og det vil ej gøre den store forskel i anpartskapitalen...

Så du får nok ik en revisor til at godkende en pris meget over 1000 kr, med mindre du har noget dokumentation, der kan modbevise dette...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger Sedo.com ?

Men umiddelbart har jeg svært ved at se hvorfor det skulle repræsenterer en særlig værdi, udover kostprisen.

Husk, at du bliver privat beskattet af det beløb, som du sælger det for!

 

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak -  og jeg er selvfølgelig enig.

Jeg lagde også indlægget under debat, uden skelen til min case mhp revisor som "vurderingsmand".

Jeg tænkte. på hvis man havde haft et værdifuldt domæne som eksempelvis sex.dk registreret uden at have haft brugt det og ville til at anvende det aktivt. der er klart en værdi i dette domæne, men hvordan ville man beregne en pris når det netop ikke skal sælge eksternt.

 Det er svært at benchmarke mod andre sites ,da der skal tages trafik, indholdstjenester og lign med i vurderingen. Ligeledes er det nok også tvivlsomt om der vil være sammenlignelige sites med offentliggjorte data. Jeg tjekkede sedo, man kan slevfølgelig sætte domænet til salg, men meningen er netop ikke at sælge domænet eksternt. og jeg tvivler på at et bud vil være nok for en revisor, da ejeren af domænet i princippet unne oprette en bruger og byde højt på domænet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et domæne koster 45 kr, så det være værdien den har jo pagerank 0  , vis nogle synes domænet er utroligt godt kan du måske få mere for det  ,dog er det ulovligt at tjene penge på at  videre sælge dk domæner

Fra dk-hostmaster:
"Forretningsbetingelser og andre vilkår
Generelle vilkår pr. 1. juli 2007
7.4
Registranten må ikke reservere, registere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje, jf. lov om internet-domænenavne § 12, stk. 2. For domænenavne, der var registeret på tidsounktet for lovens ikrafttræden den 1. juli 2005, træder forbudet først i kraft fra den 1. juli 2010, jf. lovens § 27 stk. 3."

"Slettet af Thorborg"

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var så ik lige nødvendigt at hænge en person ud med navn,adresse mm... Knap så smart copypast der...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 2. Nov 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er heller ikke ulovligt at vidersælge domæner og tjene på det. Det er bare ulovligt kun at registrere et domæne med det formål.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Finansiering:
Jeg tænkte. på hvis man havde haft et værdifuldt domæne som eksempelvis sex.dk registreret uden at have haft brugt det og ville til at anvende det aktivt. der er klart en værdi i dette domæne, men hvordan ville man beregne en pris når det netop ikke skal sælge eksternt.

Indhente et par uvildige købstilbud i markedet og vedlægger dem til revisor.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Lundsby for revisor vil nok være meget tilbageholdende i sin værdiansættelse uanset eventuel pagerank.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)