Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg går her og overvejer, om jeg skal melde mig i fagforening, min indtægt er lige nu ikke særlig høj, kan det betale sig?

 

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg undersøgte det for længe siden, og efter at have talt med flere fagforeninger som alle sage det samme, valgte jeg at "spare" de penge.

Hvorfor?

Jo som selvstændig kunne jeg godt få dagpenge hvis firmaet blev lukket, men kun med udgangspunkt i det resultat som virksomheden havde haft!

og hvem lukker en virksomhed hvis det går godt?

For hvis det havde givet undeskud kunne man ikke få dagpenge, hvis det var det man ønskede og for de penge man "gav" fagforeningen kunne jeg selv finde den advikat som jeg kunne få igennem fagforeningen, hvis det blev nødvendig.

Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for fint svar, det var egentlig, også lidt den konklusion, jeg selv var kommet frem til, men det kunne jo være, at jeg havde overset nogle fordele.

God sommer

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte DANA

De kommer gerne uforpligtende hjem og rådgiver dig. Så ved du hvad du siger nej til inden du træffer beslutningen endeligt.

Held og lykke Cool

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at fagforening og Akasse /dagpenge er to VIDT forskellige ting.

En fagforening er (som navnet antyder) at sted hvor folk inden for samme fag forenes, i gamle dage brugte man det til presse arbejdsgivere stå sammen, og kæmpe for ordentlige arbejdsvilkår, i det handler det mere om efteruddannelse, kurser, netværk osv, man kan selvfølgelig stadig for juridisk hjælp af alle mulige arter, men hvis man gider bruge nogle timer på nettet kan man altså tit finde svarene selv. 

Jeg er medlem af C3 og kunne ikke drømme om ikke at være medlem af en fagforening, de par hundrede kroner det koster om måneden for jeg mange gange igen bare ved at være i deres netværk og så tage lidt kursus en sjælden gang. Min mening er at det er rigtig dumme penge at spare, men det kræver selvfølgelig man gider tage nogle af deres tilbud eller er det jo lige fedt.

A-kasse er noget andet, som lønmodtager ville jeg nok anbefale det, men som selvstændig er det et helvede, og der er desværre rigtig mange der forsøger at misbruge systemet, og bruge A-kassen som en slags kom igang hjælp hvilket også har gjort at de er nød til at være vildt strikse med reglerne. Jeg har ikke været der selv, men har flere bekendte der føler de har skullet stå skoleret og "bevise" at deres firma var helt lukket osv osv... der er et par A-kasser der siger de giver gode vilkår til selvstændige Krifa har ligefrem noget for nystartede virksomheder "hvis drømmen brister" tror jeg gud hjælpe mig de kalder det... Der kan være noget der, men det kommer an på så meget

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)