Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling til fabrikant i kina mv..

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er ved at starte mit eget lille import firma, jeg har fået kontakt til en del fabrikanter/leverandører i Kina. Jeg har også fået nogle tilbud.

Priserne er FOB priser, som de fleste også anbefaler at spørge efter (er her nogen faldgrupper)?

Hvordan skal jeg forholde mig i forbindelse med betaling, kan jeg selv gøre det eller skal det være banken der sørger for det?

Ved import af MP3/MP4 afspillere er der så noget jeg skal være særlig opmærksom på, syntes at have læst og royalties til feks. andre fabrikenter. I den forbindelse er mit spørgsmål, hvad er det og hvor meget?

Er der andre afgifter der skal med i dette regnestykke?

Jeg har "styr" på godkendelserne efterhånden CE, RoHS, FCC (den kontrollere jeg selv eller får dem lavet selv så jeg ved det er i orden) og WEE men er der andre udgifter? 

Med venlig hilsen

Rene´

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

FHD:
Priserne er FOB priser, som de fleste også anbefaler at spørge efter (er her nogen faldgrupper)?

FOB hvor fra?   Hvem skal stå for transporten til DK og hvordan fly / skib?  hvad med forsikring af godset ? hvor mnage Kg / kubikmeter er der tale om?

Hvis du benytter en kinesisk specitør kan du meget vel blive udsat for uventede transportomkostninger i Danmark, dette vil dog afhænge af om der er tale om fly eller skib. 

 

FHD:
Ved import af MP3/MP4 afspillere er der så noget jeg skal være særlig opmærksom på, syntes at have læst og royalties til feks. andre fabrikenter. I den forbindelse er mit spørgsmål, hvad er det og hvor meget?

Royalies / License er typsik noget man betaler til de der evt., har nogle patenter i forbindelse med det pågældende produkt / teknologi. 

http://en.wikipedia.org/wiki/MP3

 

FHD:

Jeg har "styr" på godkendelserne efterhånden CE, RoHS, FCC (den kontrollere jeg selv eller får dem lavet selv så jeg ved det er i orden) og WEE men er der andre udgifter? 

 Husk på at du aldrig kan stole på kinesiske godkendelser, det er dig som importør der har ansvaret for kravene er opfyldt.

Hvad er FCC ?

 

Mvh

Ravn

 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

FHD:
Priserne er FOB priser, som de fleste også anbefaler at spørge efter (er her nogen faldgrupper)?

FOB hvor fra?   Hvem skal stå for transporten til DK og hvordan fly / skib?  hvad med forsikring af godset ? hvor mnage Kg / kubikmeter er der tale om?

Hvis du benytter en kinesisk specitør kan du meget vel blive udsat for uventede transportomkostninger i Danmark, dette vil dog afhænge af om der er tale om fly eller skib. 

 

FHD:
Ved import af MP3/MP4 afspillere er der så noget jeg skal være særlig opmærksom på, syntes at have læst og royalties til feks. andre fabrikenter. I den forbindelse er mit spørgsmål, hvad er det og hvor meget?

Royalies / License er typsik noget man betaler til de der evt., har nogle patenter i forbindelse med det pågældende produkt / teknologi. 

http://en.wikipedia.org/wiki/MP3

 

FHD:

Jeg har "styr" på godkendelserne efterhånden CE, RoHS, FCC (den kontrollere jeg selv eller får dem lavet selv så jeg ved det er i orden) og WEE men er der andre udgifter? 

 Husk på at du aldrig kan stole på kinesiske godkendelser, det er dig som importør der har ansvaret for kravene er opfyldt.

Hvad er FCC ?

 

Mvh

Ravn

 

 

 

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

FHD:

Hvordan skal jeg forholde mig i forbindelse med betaling, kan jeg selv gøre det eller skal det være banken der sørger for det?

Der skal du så absolut have banken med. Det mest almindelige er at få banken til at udstede et "Letter Of Credit" (en remburs). Det sikrer både sælger og køber nogenlunde fornuftigt - dig at varerne bliver afsendt og sælger at betalingen falder når varerne afsendes. Bemærk dog, at en remburs ikke sikrer dig de aftalte varer i den aftalte kvalitet, men kun at dokumenterne er i orden - det er dog væsentligt bedre end forudbetaling.

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

FOB hvor fra?  Shenzhen.

Hvem skal stå for transporten til DK og hvordan fly / skib?  Det er det næste jeg skal igang med, men for min skyld må det gerne komme med skib jeg kan sagten vente 30 dage eller mere hvis det er billigere i fragt. 

Hvad med forsikring af godset ?  Er det ikke en sag mellem mig og den speditør jeg vælger, leverandøren har ansvaret til voren er om bord på skib eller fly og derefter overtager jeg ansvaret.  (der er ikke tale om de helt store indkøb)

Hvor mange Kg / kubikmeter er der tale om? Ja, det bøvler jeg så lidt med at få de enklete til at levere, men er opmærksom på at disse oplysninger skal anvendes ved transport.

Hvis du benytter en kinesisk specitør kan du meget vel blive udsat for uventede transportomkostninger i Danmark, dette vil dog afhænge af om der er tale om fly eller skib.  Jeg vælger en dansk speditør med kontakter i Kina Shenzhen.

Husk på at du aldrig kan stole på kinesiske godkendelser, det er dig som importør der har ansvaret for kravene er opfyldt. Ja, det er jeg opmærksom på om forventer også at det hele sikkert skal igennem egen mølle med mht godkendelser. Men hvis jeg nu selv sørger for at få det godkendt i Kina er jeg så ikke godt på vej?

FCC er en godkendelse der anvendes i forbindelse med trådløs kommunikation, jeg er ved at undersøge om det er ved lov i danmark eller blot retningslinier.

Her er lidt mere om FCC http://en.wikipedia.org/wiki/FCC

 

 

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Tak for dit svar, jeg har været inde og se hvad min bank tager for den slags ydelser og så er ideen med min hobby forretning ved at være væk.  Er det bare mig eller er det ikke dyrt? Jeg har forskllige leverandører i kikkerten og vil prøve med vare fra forskellige for at se dels kvalitet, design og holdbarhed. Jeg vil kun ordre for mindre end kr 5.000,00 pr. leverandør i starten.

Provision DKK
Importremburs via Business Online
Udstedelsesprovision 575,00 + p.a. % sats efter aftale
Ændringsgebyr 525,00
Dokumentprovision 0,15% min. 650,00 
Provision for udskudt betaling/accept 500,00 + p.a. % sats efter aftale
Frigivelse af varesendinger 400,00 
Importremburs uden brug af Business Online    
Udstedelsesprovision  650,00 + p.a. % sats efter aftale 
Ændringsgebyr  600,00 
Dokumentprovision  0,15% min. 650,00 
Provision for udskudt betaling/accept   500,00 + p.a. % sats efter aftale 
Frigivelse af varesendinger 400,00

Kan du ud fra ovenstående forklare mig hvad banken skal have inden jeg står med mine vare? (jeg skal ned i banken og snakke med dem, bare for at jeg ikke står total blank).

Hvilke dokumenter er det du omtaler?

Er der en der kan forklare mig hvordan men citere i dette forum?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

FHD:
Hvis du benytter en kinesisk specitør kan du meget vel blive udsat for uventede transportomkostninger i Danmark, dette vil dog afhænge af om der er tale om fly eller skib.  Jeg vælger en dansk speditør med kontakter i Kina Shenzhen.

Umidelbar lyder det til dine forsendelser er små, så måske er det billigst at bruge et kurerfirma ellers brug nogle af de danske speditører der har eget kontor i kina f.eks.

DVS, Primecargo, mærks logistics

 

FHD:
Husk på at du aldrig kan stole på kinesiske godkendelser, det er dig som importør der har ansvaret for kravene er opfyldt. Ja, det er jeg opmærksom på om forventer også at det hele sikkert skal igennem egen mølle med mht godkendelser. Men hvis jeg nu selv sørger for at få det godkendt i Kina er jeg så ikke godt på vej?

Undskyld men har du egentlig overvejet hvad det koster at få lavet den slags analyser?  Hvordan vil du finde en pålidelig til den slags opgaver i kina?

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

FHD:

Tak for dit svar, jeg har været inde og se hvad min bank tager for den slags ydelser og så er ideen med min hobby forretning ved at være væk.  Er det bare mig eller er det ikke dyrt? Jeg har forskllige leverandører i kikkerten og vil prøve med vare fra forskellige for at se dels kvalitet, design og holdbarhed. Jeg vil kun ordre for mindre end kr 5.000,00 pr. leverandør i starten.

Det vil aldrig kunne betale sig med en ramburs når der er tale om så små beløb. Du skal nok ikke forvente at de leverandør vil acceptere en Ramburs for så små handler.

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

 

 

Ravn:

FHD:
Hvis du benytter en kinesisk specitør kan du meget vel blive udsat for uventede transportomkostninger i Danmark, dette vil dog afhænge af om der er tale om fly eller skib.  Jeg vælger en dansk speditør med kontakter i Kina Shenzhen.

Umidelbar lyder det til dine forsendelser er små, så måske er det billigst at bruge et kurerfirma ellers brug nogle af de danske speditører der har eget kontor i kina f.eks.

DVS, Primecargo, mærks logistics

Mange tak

 

FHD:
Husk på at du aldrig kan stole på kinesiske godkendelser, det er dig som importør der har ansvaret for kravene er opfyldt. Ja, det er jeg opmærksom på om forventer også at det hele sikkert skal igennem egen mølle med mht godkendelser. Men hvis jeg nu selv sørger for at få det godkendt i Kina er jeg så ikke godt på vej?

Undskyld men har du egentlig overvejet hvad det koster at få lavet den slags analyser?  Hvordan vil du finde en pålidelig til den slags opgaver i kina?

Jeg er ved at undrsøge hvad det koster i DK (ved det er hammer dyrt) og bagefter finder jeg en i Kina. Arbejder i en større dansk eksportvirksomhed som har eget kontor i Kina.  Så af den vej kan jeg måske finde frem til en pålidelig kilde og derefter finde en pris.  Men man kunne jo også være kommet i forbindelse med dem i Kina der rent faktisk har papirerne i orden og det kan vel kontrolleres hos dem som har udstedt certifikaterne.

Men som sagt jeg er i den undersøgende fase, og måske falder det hele til jorden, men det falder ikke før det er undersøgt til bunds.

Mvh

Ravn

 

 

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

FHD:

...jeg har været inde og se hvad min bank tager for den slags ydelser og så er ideen med min hobby forretning ved at være væk.  Er det bare mig eller er det ikke dyrt? Jeg har forskllige leverandører i kikkerten og vil prøve med vare fra forskellige for at se dels kvalitet, design og holdbarhed. Jeg vil kun ordre for mindre end kr 5.000,00 pr. leverandør i starten.

Som andre allerede har skrevet, kan det ikke betale sig med remburs på baggrund af den ordrestørrelse - og du skal nok være heldig hvis du finder stabile leverandører, der vil nøjes med ordrer i den størrelsesorden. Under alle omstændigheder bliver det nok forudbetaling inden produktion/leverance, hvilket så er den risiko, du må påtage dig.

Du kan dog lave lidt baggrundscheck af leverandørene selv, f.eks. ved at checke www.alibaba.com (her skal du gå efter "Gold Suppliers"). Det er ikke nogen facitliste, men kan være en ledetråd mhb. på leverandørerne. Vil du i stedet betale dig fra det, kan jeg eventuelt henvise til en kineser vi tidligere har haft ansat og som du er velkommen til at kontakte. Send mig i så fald en PB.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)