Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan jeg finde oplysninger om moms - udland

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det et sted, hvor jeg kan læse om (evt en bog) hvordan moms i forbindelse med udlandssalg og køb skal behandles.

Og et sted om hvordan man skal bogføre når man arbejder i flere valutaer end bare DKK?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Til en aden gang bør du være mere specifik når du spørger, så  vi har change for at kunne hjælpe dig.

Det afgørende er om der er tale om lande som er medlem af EU eller lande udenfor EU ? 

 SKAT har nogle udmærkede vejledningen som jeg vil anbefale at du starter med at læse.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=12708 

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 11. Oct 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer lidt at videresælge SSL certifikater og domæner - så det er både lande, der er med i EU og udenfor.

Men spørgsmålet er jo, om det kan betale sig for mig at blive momsregistreret - hvor meget skal man omsætte for, at det er et krav? Er der nogen fordele ved at være monsregistreret ud over, at man kan trække moms fra og man fremstår mere seriøs?

Hvordan når man arbejder i flere valutaer - der må vel være nogen tab/fortjenester i forbindelse med det. Hvordan skal det registreres?

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

fragelade:

Jeg overvejer lidt at videresælge SSL certifikater og domæner - så det er både lande, der er med i EU og udenfor.

Men spørgsmålet er jo, om det kan betale sig for mig at blive momsregistreret - hvor meget skal man omsætte for, at det er et krav? Er der nogen fordele ved at være monsregistreret ud over, at man kan trække moms fra og man fremstår mere seriøs?

Hvordan når man arbejder i flere valutaer - der må vel være nogen tab/fortjenester i forbindelse med det. Hvordan skal det registreres?

Grænsen er 50.000 kr i omsætning pr løbende 12 mdr, dvs ik nødvendigvis et kalenderår, men 12 mdr i træk...

Du kan trække udgifter fra mm + du indenfor nogle brancher er nødtil at have et firma, da du ellers bliver fravalgt.

Hvorforik nøjes med så få valutaer som muligt? Du kan reelt øjes med DKR, USD og EURO, og så kan du jo opsætte det således at du intet taber på kurserne med mindre der er store udsving...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)