Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår man PostDanmarks fortoldningsgebyr?

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Fashion-Seller:

Enig men du har så heller ik nævnt hva du importerer...

Du har heller ikke spurgt, så du svarer alene ud fra nogle forventninger, som tydeligvis ikke har hold i virkeligheden. Du har alene skrevet om vægten af varer, men der findes altså varer, hvor selv en stor mængde ikke vejer ret meget - ved du fx hvor mange hylstre med 60 nåle (et hylster vejer 6 gram), der går på et kg? For slet ikke at tale om, hvor mange der kan være i en 20' container.

Selvfølgelig kan det altid betale sig, at tage hjemtage et vist antal, men derfra til at generalisere om, at det ikke kan betale sig at tage små mængder (målt i vægt) er altså temmelig langt.

Altså hvis du nu læser pointen i mit indlæg, er jeg sikker på du ville give mig ret. Lige meget om en varer vejer 1 gram eller 20 kg pr stk, så vil det altid være mere fordelagtigt at tage større mængder hjem...

Det kan så godt være at din branche endnu ik er ramt af gigant indkøb (hvilket er heldig for dig og alle små der starter op), men det er sikkert kun et spørgsmål om tid, som med alt andet. Og for at referere til dit spørgsmål angående Hylster med nåle, så importerer Chisco dem på livet løs i hele containers af gangen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er vi tilbage ved min pointe om mængder: Du kender ikke mit marked, og produkterne der. Jeg befinder mig på et nichemarked, hvor det er vigtigt at finde små leverandører/producenter af tingene, så man ikke har det samme som alle andre. Og ja, der er nogle der importerer store partier synåle, og dem kan jeg bare bestille hos en grossist, men der findes også en masse nicheprodukter, som ikke findes hos de store grossister. Og en synål er ikke bare en synål, der er mange forskellige størrelser, og de er beregnet til forskellige formål, og der er ikke mindst mange forskellige kvaliteter. Og de rigtig gode kvaliteter koster, og sælges derfor sjældent i meget store mængder.

Og jo i min branche, findes der grossister, som laver rigtig store indkøb, men de vælger meget sjældent at tage nicheprodukter ind i sortimentet, og det tjener jeg faktisk penge på.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Så er vi tilbage ved min pointe om mængder: Du kender ikke mit marked, og produkterne der. Jeg befinder mig på et nichemarked, hvor det er vigtigt at finde små leverandører/producenter af tingene, så man ikke har det samme som alle andre. Og ja, der er nogle der importerer store partier synåle, og dem kan jeg bare bestille hos en grossist, men der findes også en masse nicheprodukter, som ikke findes hos de store grossister. Og en synål er ikke bare en synål, der er mange forskellige størrelser, og de er beregnet til forskellige formål, og der er ikke mindst mange forskellige kvaliteter. Og de rigtig gode kvaliteter koster, og sælges derfor sjældent i meget store mængder.

Og jo i min branche, findes der grossister, som laver rigtig store indkøb, men de vælger meget sjældent at tage nicheprodukter ind i sortimentet, og det tjener jeg faktisk penge på.

Igen min udsagn er generelt, og passer i 95% af alle tilfælde, men der er altid undtagelser... Og vi er begge enige om at jo større mængde, des billigere fragt. Jeg har ik lige indsigten i dit marked og ønsker derfor ik at kommenterer det. Det ville være dumt, hvorfor alt er skrevet som generelt.

Men for at vende tilbage til udgangspunktet, så er UPS, DHL, TNT osv billigere at få til at indfortolde, hvis man blot gør det på den rette måde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kjeld (og i andre),

Som i har været inde på kan i ikke slippe for at betale PostDanmark for at lave fortoldningen. Jeg er speditør med eget firma og laver fortoldninger for 120 +moms, og kan endvidere være behjælpelig import priser i alle størrelser fra den store udland. 35 kr er selvfølgelig ikke meget at spare, men så ved i at det bliver gjort på samme måde hver gang. Et andet problem jeg hører fra vores kunder mht. postdanmark er ventetiden, hvor vi kan kigge nærmere på muligheder og priser for at sende godset med kurerselskaberne hvor der ikke er ventetid...

I skal være hjertelig velkommen til at kontakte mig !

De herligste hilsner - Sune

TLF.: 23235786   /   ics@forwarder.dk

 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)