Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skyldig moms

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jegf vil borføre skyldig moms på ca. 30000 og det gør jeg på en kanto der hedder 6400 Skyldig moms, men jeg kan finde ud af det hvad mod kontoen skal være. Er der en der kan hjælpe?

 

Hilsen

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må fortælle lidt mere om din postering.

Skylder du moms fordi har haft en omsætning, har du fået moms tilbage fra SKAT, eller, eller, eller?

 

 

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er moms som vi skylder men Regnskab er lukket og derfor skal bogføre beløbet som skyldig moms i den nye regnskabsperiode.

 

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Malik - modposten afhænger af hvordan skylden er opstået.

Er den en efterpostering, som du har modtaget fra din revisor efter han har lavet dit regnskab?

 

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har været fejl i systemet og efter at fejlen er rettet, gar vi fundet frem til at vi har betalt forlidt i momsen og efter  ny kalkulation har vi fundet frem tilat vi skal betale mere, man kunen måske godt betragte det som efterpostering. jeg har nu brugt fejlkonto som modkonto, men det er ikke korrekt at gøre, måske har du bedre forslag.

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Modposten skal være der, hvor fejlen oprindelig var konteret.

Eks.:

Du har haft en omsætning på 125 kr. incl. moms. Denne har du (fejlagtigt) bogført/krediteret på omsætningskontoen med 125,00.

Når du senere finder fejlen, skal du kreditere 25 kr. på skyldig moms og debitere 25 kr. på kontoen for omsætning.

Hvis det er muligt for dig, så skal du tilbageføre den oprindelige fejl. Bogføre præcist som du gjorde, da du lavede fejlen, blot med modsat fortegn. Bagefter bogfører du bilaget rigtigt. Dette er den mest enkle måde at rette en fejl på.

 

 

 

Tilmeldt 21. Apr 09
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jo men regnskabsperioden er lukket og man kan ikek lave ændringer i den så det bliver i den nye regnskabs år at vi skal postere moms postering.

så derfor brugte jeg konto for skyldigmoms og fejl konto som modkonto

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom du ikke kan rette beløbet i den rigtige periode, så skal du stadig rette fejlen på samme konto, som den oprindelig var bogført på.

Uden at vide det, så gætter jeg lidt på, at fejlen måske er opdaget i forbindelse med, at du - eller din revisor - har lavet årsregnskabet. Hvis det er tilfældet, så må der være lavet en efterpostering, hvor du kan se modposten.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)