Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er advokat virkelig nødvendig for at gennemlæse en lejekontrakt ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig at blive klogere på det at leje sig ind i et lokale til klinik brug (zoneterapeut). Jeg leder efter et sted at starte op, da jeg er nyuddannet zoneterapeut og fandt et sted hos en frisør, som kunne udleje 12m2 for 4000kr pr måned (+ 3 måneders depositum) er uden moms - inkl. strøm og varme. Dette lokale kunne udlejes hele ugen i frisørens åbningstid - lukket hver onsdag, samt lukkes 17.30 etc..(Dette besværliggør mine egen indtjenings muligheder, da det jo indebærer en 4 dages uge..

Dette for at undgå tyveri af frisørens produkter, da der er adgang gennem salonen for at benytte toilet, samt fælles indgang til mit lokale.

Det jeg studser over er at jeg fik et kig på, hvordan min eventuelle lejekontrakt ville se ud, og mistede vejret da en LANG smørebrødsseddel dukkede op på min email, totalt fyldt af regler så jeg vil have brug for en advokat til at gennemgå denne først. Er det normalt så indviklet med kontrakterne for at leje et lokale til at opstarte en klinik ?

Jeg skal lige tilføje, at jeg har mistet lysten til at indgå lige netop dette tilbud.

Jeg ønsker i dette tilfælde at skrive dette indlæg anonymt af hensyn til begge parter, men håber at nogen kan kaste et lys over lejekontrakter, gennemskuelighed, let læselige, behov for advokat nødvendigt etc..

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos Ageras kan du helt gratis og uforpligtende få 3 tilbud fra revisorer, der kan hjælpe dig med registrering af CVR-nummer, momsregistrering m.m. Klik her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle kontrakter bør i princippet kunne udformes så de kan læses af almindelige dødelige. Desværre er de fleste jurister forbandede dårlige til at formulere sig og derfor ender det rigtig tit med noget lort, som det du har fået.

I almindelighed vil jeg ikke mene, at du bør have brug for en advokat for at gennemskue en lejekontrakt. Men i dit tilfælde lyder det også somom der er SÅ mange særlige begrænsinger og forbehold, at det i alle tilfælde er en dårlig deal.

Jeg synes iøvrigt prisen virker meget høj, når de omtalte begrænsinger tages med i betragtning. Det tror jeg godt du kan finde bedre. Det er købers marked lige for tiden ...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar; jeg er glad for, det ikke er tilfældet og dit udtryk mange begrænsninger beskriver fint, hvad jeg følte da jeg prøvede at læse mig igennem (men gav op på halvvejen) Jeg kan også forstå, at der har været en eller to før mig, der har forsøgt at få drive virksomhed via dette lokale (også behandlere) uden at de stadig er der, hvilket kan tale mod lejemålet, hvorimod indehaveren af salonen var meget imødekommende og et virkeligt rart menneske, men hun har udover egen formåen, revisor og mand til at ordne kontraktforholdet..!

 Men det er godt at vide, at det er nok, at jeg selv skal kunne gennemskue kontrakten. Tak skal du have.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du siger at hun har revisor og mand til at ordne kontrakten (og manden ikke er advokat) så har hun jo næppe haft advokat på til at udforme kontrakten og der har vi måske forklaringen på den snørklede kontrakt. 

De har formentlig gjort som mange på Amino (og mange revisorer) gør; Man henter en kontrakt på nettet og skriver lidt til hvor det nu synes nødvendigt. Dvs. kontrakten er på ingen måde tilpasset de faktiske forhold. De fleste jurister/advokater kan nemlig godt finde ud af at formulere en aftale så den er forståelig. Det er faktisk det de lever af.  

Der kan på den ene side være god grund til at få en sagkyndig til at gennemgå kontrakten. Alternativt sletter  man det man ikke er enig i, eller ikke forstår. De forstår det nemlig formentlig heller ikke selv. 

Men jeg er iøvrigt enig med Mikkel. Det må kunne gøres bedre.  

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Agera må være sultne - en fem årig gammel tråd har vel forhåbentlig få en udgang.......

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)