Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skattefradrag på leasing af firmabil????

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

håber I herinde kan hjælpe mig med dette spørgsmål.

Er blevet tilbudt at lease en vw caddy til mit firma, skal betale 1920+ moms pr. måned (2400kr)over 48mdr

Folk siger at skattemæssigt er dette et plus at lease en firmabil, da man kan trække utroligt meget fra, da den skal 100% gå ind i firmaet og kun bruges som erhvervs køretøj.

Nu til mit spørgsmål, er der en eller flere herinde, der kan forklare mig fordelene ved leasing, og hvor meget man reelt kan trække fra pr. måned, og rent faktisk skal betale pr. måned efter alt er trukket fra???

for har læst men ikke fået forklaring på dette, har læst at man får fuldt skattefradrag, og momsen trækkes også fra.

 

Håber meget på hjælp fra Dig/Jer

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også korrekt. Hvis bilen bruges 100% i virksomheden kan du få fradrag for 100% af udgiften.

Ved køb er det på samme måde. Du kan fratrække alle udgifter og afskrive på bilens anskaffelsessum. Det interessante er jo så: Hvad kan du købe bilen til efter de 48 måneder (formoder vi taler finansiel leasing) 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra århus
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

kan købe den for 20000 + moms

 

men hvad vil min reelle udgift være pr. måned efter fradrag med skat og moms???

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

zimmermann1977:

men hvad vil min reelle udgift være pr. måned efter fradrag med skat og moms???

1920 kroner - At det er et fradrag i virksomheden, betyder groft sagt blot at det er en udgift.

Og så hvad der ellers kommer af dæk, brændstof, service osv, alt efter hvor meget af det der er indeholdt i leasingaftalen.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kunne jo fristes til at sige 30-50 % af udgiften efter  fradrag af skat og moms men  det regnestykke er jo kun relevant hvis der er tale om en bil som skal anvendes privat helt delvist.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Man kunne jo fristes til at sige 30-50 % af udgiften efter  fradrag af skat og moms men  det regnestykke er jo kun relevant hvis der er tale om en bil som skal anvendes privat helt delvist.

Den private udgift bliver jo noget højere når der skal betales skat af bilen i så fald Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)