Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jobansøgning: Hvad lægger du vægt på?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Når vi taler om et studiejob, ville jeg lægge meget vægt på at ansøgerne havde skrevet hvor mange timer og på hvilke tidspunkter, som vedkommende kunne stå til rådighed på.

Der er ikke noget værre end en at kalkulere med en studerende, som så viser sig at skulle deltage i studiegrupper mv.

Derudover afhænger det selvfølgelig af det ledige job, som du ikke kommer ind på. Der er en verden til forskel, om man søger en studerende til at gå til hånde i en forretning, eller om det er en der skal deltage i projektorienteret arbejde.

 

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg aldrig selv siddet og vurderet ansøgninger, men vil bare bidrage med at jeg de senere år har droppet alt hvad jeg nogensinde har lært om at skrive ansøgninger, og bare skrevet uformelt, ærligt og personligt om hvem jeg er og hvilke kvalifikationer jeg har - fagligt og personligt. Og siden jeg begyndte på det, er jeg faktisk altid kommet til samtale og har fået jobbet (med undtagelse af et, men der havde jeg også fortrudt og var ret uinteresseret til samtalen).

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :

En vigtig ting er også, hvilken brance der søges i. Kulturen inden for en brance/fagområde kan have traditioner for hvordan en ansøgning skal skrues sammen. F.eks. er der milevidt forskel på hvordan en håndværker og en akademiker søger job.

Et godt trick er at kunne skille sig ud fra mængden på en posetiv måde, sådan at man bliver husket. Det kan både være i indholdet, opsætningen men også visuelt.

Det gælder om, at kunne sætte sig i arbejdsgiverens sted og analysere, hvad er det specefikt vedkommene vil have. Skræddersy ansøgningen efter det og også kunne læse mellem linierne, så man selv har et bud på, hvad man vil kunne tilføre virksomhedden og hvorfor man vil passe så godt, lige til det job.

Et par eksempler på veludførte opgaver man har præsteret og haft succe med, er med til at give ansøgningen personlighed frem for opremsninger.

Nå ja og så skal man også have lidt held, i disse arbejdsløse tider.

Det bedste råd jeg har hørt er, at en ansøgning skal være en apetitvækker, således at arbejdsgiveren bliver nysgerrige og må høre mere om vedkommende. Ansøgningen er nemlig adgangsbilletten til jobsamtalen.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi fik en uopfordret ansøgning for en måneds tid siden fra en der søgte kontorjob..
Der stod en hel masse plidder-pladder om, hvad hun lavede i sin fritid, der var 3 dårlige clip-art billeder (blandt andet en smilende computer) og fyldt med stavefejl og smiley :-)
Havde det været en ansøgning om lagerarbejde, pakkepige eller lign., ville jeg have synes, at det lød som en sød og frisk pige - men jeg ville ikke sætte en til at skrive salgsbreve, svarer på mails og lign. kontorarbejde, hvis det var sådan, vores mails ville komme til at se ud til kunderne..
Så ansøgningen skal laves i forhold til hvilket job man søger.

Da jeg søgte læreplads for nogle år siden, fik jeg en jeg kender, som på det tidspunkt ansatte folk hos lego, til at læse min ansøgning..
Hun sagde, at det vigtigste for hende var, at man var konkret og at ansøgningen ikke fyldte for meget - max. en sides ansøgning, en sides cv - og så slut. Ganske kort hvorfor du ønsker stillingen og hvad du har lavet tidligere, som har relevans for jobbet.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en ansøning, der ganske kort lød:

"Hej Miriam, Jeg vil gerne have jobbet som salgsassistent. Har godt nok aldrig stået i butik før, men hvor svært kan det være? Du kan ringe til mig på tlf. .... og fortælle, hvornår jeg skal komme til samtale. Med venlig hilsen ..."

Den var ihvertfald både kort og præcis. Og så fortalte den en hel del om afsenderen. Big Smile

Mange hilsner Miriam

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de fremragende indlæg! :)

Min kæreste har sendt sin ansøgning, og har sørget for at være personlig, skrive luftigt, ikke mere end en side og gøre ansøgningen kontant. Jobbet er indenfor sundhedssektoren (hun studerer medicin), så nu må vi se hvordan de tager imod en iværksætter-inspireret ansøgning.

Kom endelig med flere indspark, andre kan sikkert også bruge forslagene. :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 09
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende, du må endelig give melding om hvordan at det går :-)

Held og lykke til hende

Anne

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)