Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Myndighedens regler for at importere make-up?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nå.. ak ak.. har søgt på forskellige emner på Google, men intet om statens regler kommer frem.

Dette er min første import af make-up fra Kina. Jeg har skrevet til Miljøstyrelsen, om de vil tjekke at det er "safe" for Danmark. Hvad er proceduren? Er det ikke Miljøstyrelsen, man skal have fat i...?

 

Håber på svar fellow-aminos ;)

Fio

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fio:

Nå.. ak ak.. har søgt på forskellige emner på Google, men intet om statens regler kommer frem.

Dette er min første import af make-up fra Kina. Jeg har skrevet til Miljøstyrelsen, om de vil tjekke at det er "safe" for Danmark. Hvad er proceduren? Er det ikke Miljøstyrelsen, man skal have fat i...?

 Håber på svar fellow-aminos ;)

Fio

Import af kosmetik har der været skrevet utal af indlæg om her på siden!  (så brug dog søgefunktionen)

lovgivningen om kosmetik håndteres ganske rigtigt af miljøstyresen, på deres hjemmeside finder du faktisk en omfattede beskrivelse af reglerne.

Det er dig som importør der har ansvaret for at produktet er mærket korrekt og ikke indeholder nogle ulovlige stoffer, det er ikke noget miljøstyrelsen hjælper dig med! 

Husk at du produkterne skal anmeldes til miljøstyrelsen før de markedsføres.

 

Mvh

Ravn

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Som Ravn skriver, er du selv ansvarlig. Ellers ville Miljøstyrelsen få nok at lave :-).

Du skal sørge for, at dine importerede produkter er deklarede efter INCIstandarderne(http://www.mst.dk/Kemikalier/Fokus+paa+saerlige+produkter/Kosmetik/INCI+listen/) og så er du også nok nødt til lige at sætte dig ind i kosmetikbekendtgørelsen (https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12915), så du ved, hvad du har med at gøre.

Held og lykke med projektet.

Du skal nok ikke forvente at få nogle troværdige oplysninger om produkternes indholdstoffer fra din kinesiske leverandør.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)