Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad Skal udlejer holde ved lige i det man lejer?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Jeg ville høre om der er regler for udlejeren, om hvad han skal holde ved lige. Og hvis hvor kan jeg finde dem?

Jeg lejer lokaler hos ham, i en bygning som ikke just er særlig vedligeholdt. Der er kælder under lokalerne. Og da der ikke er vinduer for, men kun nogle brædder el hønsenet for "vinduerne", er der en del fugt dernede. Derudover er murværket i bygningerne heller ikke det bedste.

Hvad kan jeg forlange, at han skal lave?

I min kontrakt står der at jeg overterager det som den forhenværrende udlejer forlader det. Men at udlejer og lejer skal gennemgå det hele.

Tænkte om der  ligesom ved alm. udlejnings ejendomme (lejernes landsforening) , er en tilsvarende organisation man kan henvende sig til, hvis han stiller sig helt på tværs.  

Håber nogen kan hjælpe :-)

Hilsen P-nille

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke ansvaret for bygningen som sådan. Kun indmaden - lige som der står i din kontrakt. Men jeg mener ikke at du kan forlange at udlejer skal renovere bygningen - hvis han ikke vil. Med mindre det går ud over dit helbred - hvis der er skimmelsvamp eller ligende - så skal han self udbedre skaderne!!

Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Der er vidst ikke desideret skimmelsvamp. Men kulden trækker op fra kælderen, så er der bare lidt koldt, sidder vi og fryser i baglokalet, når vi sidder der.

Men tak for din hjælp.

Hilsen Pernille.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)