Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af kapok

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er en gruppe venner der vil til at fremstille meditationspuder (zafu) og sælge disse. Dog har vi brug for at få fat på noget kapok som vi kan bruge som fyld. Desværre er det så godt som umuligt at finde til en rimelig pris da man skal bestille noget ala 7 ton for at få de billige priser. Vi vil derfor gerne høre om der er nogen der har stødt på en exportør i europa der sælger kapok til rimelige penge?

Vi har kigget lidt på at bestille det hjem fra USA da det kan fåes herfra til en ok pris men da det er uden for EU bliver det pludsligt meget dyrt efter der er lagt told/skat samt forsendelse oven i prisen.

 

På forhånd tak

René

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg går ud fra at du mener frøhårs fibre fra kapoktræet? 

Angiveligt skulle de være meget brandbare, så spørgsmålet er om det stadig er lovligt at bruge dem til pudefyld?

 

 

Tilmeldt 6. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for det hurtige svar.

Alle meditationspuder på markedet bliver pt. fyldt med enten kapok eller boghvede frø. Det er derfor meget muligt at købe meditations puder med kapok i danmark. Kan derfor ikke forstille mig at det skulle være blevet ulovligt. Du kan også købe løs kapok her i danmark, det er bare meget dyrt.

René

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

men  husk såfrem du / I overtræder loven er I erstadtningsansvarlige. prøv evt. at kontakte beredskabsstyrelsen afdeling for brandforebyggelse.

Fremsilling af fibrene er en arbejdskrævende process, hvilket gør at det bliver et dyrt produkt.

 

mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi (http://www.enlightennext.dk) fik tidligere på året produceret en stak zafuer, som vi fyldte med økologiske boghvedeskaller. Vi købte 100 kg skaller et eller andet sted i Sverige for ca. 2000 kr. Hvis I er interessede kan jeg finde kontaktinfo frem.

/Jon

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg læste dit indlæg, det skulle være muligt at sende en eller to CBM fra Thailand til jer i Danmark, Kapok sælges her i det lokale marked, som fyld til puder eller maddresser.

Jeg kan være behjælpelig, så lad os få started hvormange CBM eller kiloer er det mindste i kunne tænke jer at købe, så vender jeg tilbage med en pris.

Det kræver nok fummigation (gasning) før afsendelsen. Dette koster omkring 300 DKK extra udover de almindelige afsendelse gebyr.

Hilsen Michael

durian79@gmail.com

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

Hej

Jeg læste dit indlæg, det skulle være muligt at sende en eller to CBM fra Thailand til jer i Danmark, Kapok sælges her i det lokale marked, som fyld til puder eller maddresser.

Jeg kan være behjælpelig, så lad os få started hvormange CBM eller kiloer er det mindste i kunne tænke jer at købe, så vender jeg tilbage med en pris.

Det kræver nok fummigation (gasning) før afsendelsen. Dette koster omkring 300 DKK extra udover de almindelige afsendelse gebyr.

Hilsen Michael

durian79@gmail.com

Da der er tale om et brandfarligt materiale skal det med all sandsynlighed sendes som farligt gods.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 30. Sep 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene.

Du/I søger Kapok til jeres puder. Vi har nyt Kapok bedste kvalitet på lager. Det er noget sludder det er meget brandbart. Kapok brander ikke, men ulmer "kun",  Hvis man vil være helt sikker vedr. brandfare, kan i behandle stoffet eller kapokken med et middel udviklet på urter, så kan det ikke antændes.

I er velkome til at kontakte mig på  : info@mornkwan.dk hvis i har interesse i at købe kapok.

Tidligere indlæg fortæller om at det skal gasses inden forsendelse, det er også noget sludder. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være nødvendigt...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)