Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil - valg af bil, forsikring, finansiering mv.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Århus N
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

 

Jeg er disse dage ved at lede efter en bil som jeg skal bruge til min fremtidige sælger-stilling.

 

Jeg køber selv en bil privat, men får kørepenge ud fra statens satser, og idet jeg kører gennemsnitligt ca. 100 km om dagen, 22 arbejdsdage om ugen, burde dette kunne betale finansieringsomkostningerne. Men jeg søger gode forslag til finansiering af bilen - er det fx bedst at låne pengene fra en bank, eller har I erfaringer med andre gode finansieringsmetoder?

 

Jeg går også og tænker over hvilken bil jeg bør vælge. Idet jeg påregner at køre mlm 30.000 - 40.000 km årligt (job + privat i alt), antager jeg at en dieselbil der kører langt på literen er det mest fornuftige. Derudover kan jeg godt nøjes med en gulpladebil og jeg vil også kunne bruge den ekstra plads i bilen, men jeg synes det er svært at finde nogle gulpladebiler, i hvert fald på Internettet. Har I gode forslag til hvilken slags bil jeg bør vælge og hvor man kan finde et godt udvalg af gulpladebiler? Og hvor ny bør bilen være?

 

Jeg har også overvejet at privatlease en bil, men disse leasingaftaler er normalt bundet over at man kun kører et vist begrænset antal km årligt, typisk 15000 - 30000 km, hvilket er for lidt til mig. Derudover binder man sig for en vis periode, hvilket jeg også ser en ulempe i. Dog er der natuligvis fordelene med at man ikke skal bekymre sig om pludselige reparationer, forsikringer mv, men hvad synes I? Kan man i øvrigt stadig få kørselsgodtgørelse selvom bilen er leaset?

 

Jeg tænker også bilforsikring. Idet jeg kun er 24 og endnu ikke har haft min egen bil antager jeg at prisen på forsikringen vil være i den høje ende, det er i hvert fald mit indtryk idet jeg har sammenlignet lidt priser på forsikringsguiden.dk. Hvilken type bil bør jeg vælge for at sænke prisen?

 

Hvis der er andre ting I mener jeg skal være opmærksom på, må I gerne fortælle mere om dette også.

 

På forhånd tak for hjælpen!

 

VH Frank Axelsen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)