Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man se på et website, hvor det er hostet ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Når jeg sidder og kigger på et flot udenlandsk website, er der så en måde, hvorpå man kan se hvor websitet er hostet, og evnt hvem som har lavet det ? Hvis det altså ikke lige står på selve siden ?

Søndagshilsen fra Pernille

 

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er måder, at finde ud af, hvem der har fået allokeret den IP-adresse, som et site kører på. Men det er ikke nødvendigvis det samme som hvem der hoster. Jeg er ikke bekendt med nogen opgørelser over, hvilken hostingfirmaer, der har hvilke IP-adresser.

At finde ud af, hvem der har lavet sitet er umuligt, hvis det ikke står skrevet på siderne (det står nogen gange skjult i kildekoden til siderne på sitet).

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

snc:

Når jeg sidder og kigger på et flot udenlandsk website, er der så en måde, hvorpå man kan se hvor websitet er hostet

Stik mig adressen, så kigger jeg på det :)

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Atzen:

Der er måder, at finde ud af, hvem der har fået allokeret den IP-adresse, som et site kører på. Men det er ikke nødvendigvis det samme som hvem der hoster. Jeg er ikke bekendt med nogen opgørelser over, hvilken hostingfirmaer, der har hvilke IP-adresser.

Man kan se hvilket firma en IP-adresse tilhører ved at lave et opslag på www.RIPE.net

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin van de Belt:

Jacob Atzen:

Der er måder, at finde ud af, hvem der har fået allokeret den IP-adresse, som et site kører på. Men det er ikke nødvendigvis det samme som hvem der hoster. Jeg er ikke bekendt med nogen opgørelser over, hvilken hostingfirmaer, der har hvilke IP-adresser.

Man kan se hvilket firma en IP-adresse tilhører ved at lave et opslag på www.RIPE.net

Ja, det var det jeg mente med "hvem der har fået allokeret den IP-adresse" - men det er ikke nødvendigvis det samme firma, som hoster serveren på IP-adressen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg brugte på et tidspunkt et addon til firefox som hed flagfox - https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/5791

Her kan du klikke på et flag i bunden af din firefox og se hvem der hoster det hurtig

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Atzen:

Ja, det var det jeg mente med "hvem der har fået allokeret den IP-adresse" - men det er ikke nødvendigvis det samme firma, som hoster serveren på IP-adressen.

Rigtigt :)

 

Du kan evt. prøve at finde serverens hostname, og på den måde finde ud af hvem der hoster siden. Men også dette giver ikke 100% garanti for at det netop er det firma der hoster siden.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin van de Belt:

Du kan evt. prøve at finde serverens hostname, og på den måde finde ud af hvem der hoster siden. Men også dette giver ikke 100% garanti for at det netop er det firma der hoster siden.

Han Hun kunne også bare gøre som jeg sagde, og komme med navnet på siden, så skal jeg nok fortælle ham hende hvem der hoster det. :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)