Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvidet selvangivelse kontra erhvers indberetning (SKAT)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens.

Når man har en enkeltmands virksomhed hvor længe kan jeg så blive ved at nøjes med at lave min egen udvidet selvangivelse til skat? og hvornår skifter den over til at være erhvers indberetning (skal det så også være en revisor der gør det?) har det noget at gøre med ens indtjening at gøre eller er det noget helt 4. ? 

 

mange hilsner.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som enkeltmandsfirma skal du altid uanset indtjening indsende en udvidet selvangivelse. Der er nogle krav om flere felter der skal udfyldes, hvis din omsætning har en vis størrelse.

Erhvervsindberetning - jo det havde vi i Danmark i 1700-tallet - en pligt pålagt stiftsamtsmændene.Wink

Tilmeldt 12. Mar 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

nej førhen kunne jeg nøjes med udvidet selvangivelse på tast selv. nu skal jeg ind via erhverv og der har jeg ikke de samme muligheder som ved udvidet selvangivelse

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Under erhverv kan du indberette udbetalt løn, tilbageholdt a-skat, am-bidrag osv. samt moms som vedrører virksomheden.

Resultatet er virksomheden skal stadig indberettes under den personlige selvangivelse. denne forefindes under Borger, TastSelv.

Vær opmærksom på at der både er TastSelv for Borger og Erhverv på Skat's hjemmeside, og de skal bruges til forskellige ting.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)