Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvang. rubrik 111, 327, AM, resultat og overskud

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1. Jo, jeg hyrer en revisor fremover.

2. Men ligenu skal jeg have klaret den udvidede selvangivelse 2008.

Jeg var hos SKAT i vinters og få lavet en forskudsopgørelse og indbetalte frivilligt et beløb (180k). I den opgørelse er der en linje der hedder "Overskud virksomhed"  sat til 420.000. Det var mit skøn på det tidspunkt.

En linje der hedder AM-bidrag sat til 33.600. Og herefter en linje der hedder resultat af virksomhed sat til 386.400

Det jeg er mest i tvivl om nu er om jeg i rubrikken 327 "Resultat" nu også skal trække AM-bidrag fra ligesom åbenbart i forskudsopgørelsen?

Og om jeg iøvrigt har forstået det korrekt at det er det samme beløb der skal stå i rubrik 111 og 327?

Og når jeg er kommet i tvivl er det fordi årsopgørelsen viser at jeg skal betale en masse ekstra i skat på trods af at mit skøn på 420.000 (for overskud) passer så

 

Undskyld hvis jeg lyder forvirret. Det er jeg. og Jeg er bevidst om punkt nummer 1 nævnt ovenfor,

Thomas

 

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal selvangive overskudet i rubrik 111, og det skal være overskudet før AM-bidrag.

Det beløb som står på din forskudsopgørelse er beregnet am-bidrag ud fra et overskud på 420.000 kr., 8% heraf.

Hvis din årsopgørelse viser noget andet end forskudsopgørelsen, og indkomsten ikke er anderledes kan det være nogen fradrag som er forskellig fra forskudsopgørelse til årsopgørelse. Få evt. en revisor til at sammenligne de to, også her efter det er angivet. Hvis du har lavet en fejl, kan der søges om genoptagelse for 2008.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)