Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fornuftig finansiering.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej.

Jeg har alle dage, haft lyst til at starte et byggefirma som kun laver totalentrepriser. Jeg har meget

stor indsigt i byggeri, idet jeg til dagligt arbejder i trælastbranchen, og har igennem mange år fået stor

indsigt i håndværk m.m. Grunden til, at jeg kun vil lave totalentrepriser er, at det er en meget stor mangel

i dansk byggeri, alt for mange gange ser jeg, at det er styringen af projekterne der halter meget, og det

fører desværre ofte til en merudgift for håndværkeren men også for kunden. Jeg har via det netværk og

den viden jeg har skabt mig igennem de seneste år, mulighed og overblik til og stå for dette til og få

det til at fungere, men....

Hvordan kommer jeg så igang...?

Min første tanke var og starte med at bygge et hus, ( jeg vil dog stadig beholde det arbejde som jeg har

nu) stå for styringen af dette og herefter sælge det, det er dog, som de fleste ved (grundet den krise, som

vi ikke må tale om...) ikke lige tiden at sælge huse i nu, og som markedet ser ud, så sker der ingen

ændring i dette, før tidligst sommeren 2010.

Jeg har på det seneste arbejdet og regnet på en anden løsning. Tanken er nu på dobbelthuse til

udlejning. Jeg ved jeg kan bygge et dobbelt hus og udleje dette, med en fornuftig forrentning. Der er stor

mangel på denne type boligere til udlejning og der opføres ingen i øjeblikket.

Jeg har taget kontakt til banken og de er egentlig med på idéen men de har dog forberedt mig på, at

finansieringen kan blive rimelig dyr. Hvis man bygger til udlejning, kan man kun opnå en kreditlån på 

60% af den vurderet pris, resten skal finansieres via et banklån (typisk 6-9% i rente), samtidig med dette

skal jeg umiddelbart selv stille med 10-15 % af entreprisesummen, som på et sådan hus vil være

ca. 3,5 mill. Altså jeg skal still 350.000-500.000 kr, bankerne er meget forsigtige i øjeblikket. Jeg har dog

været lidt på forkant med min drøm og vi (kæresten & jeg - hun støtter mig 100%) har sparet en del op

selv, dog ikke 350.000....

Mine spørgsmål går på:

Er der nogle der har erfaringer fra en tilsvarende situation?

Forslag til alternativ finansiering?

Kontakt til "fornuftige" banker?

Hjælp/forslag?

 

På forhånd tak.

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)