Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål ang. medarbejder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu bliver jeg helt i tvivl omkring barnets første sygedag, og definationen heraf, så jeg håber der er et klogt hoved der kan give mig et svar.

Jeg har en medarbejder hvis datter uheldigvis er meget syg (barnegigt), og derfor er medarbejderen tit på sygehus med datteren.

Men hvordan er jeg stillet mht. løn til denne medarbejder, skal der betales løn til hende under alle de dage hun har "fri" fra arbejde, eller er det for hendes egen regning.

Hun er ansat på timeløn.

Mvh
Christian

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis medarbejderen er omfattet af en overenskomst, skal du følge bestemmelserne om frihed til børns sygdom i overenskomsten.

Er ansættelsesforholdet ikke omfattet af en overenskomst, er det et forhold der forhandles frit mellem arbejdstager og arbejdsgiver. F.eks. begrænsning på antal dage pr. år, barnets alder osv osv.

Er der ikke indgået aftaler, skal friheden tages som feriedage - alternativt frihed uden løn.

Når dette er sagt, skal det også nævnes, at hovedparten af alle arbejdsgivere har en eller anden form for medarbejdergode på den konto. Mange medarbejdere er ikke klar over, at det ikke er en lovmæssig ret, og føler sig meget snydt, hvis de ikke får en eller anden form for frihed.

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)