Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PBS - ven eller fjende?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug istedet micropayments.dk så kan du modtage betalinger i løbet af et par dage - og det koster ingenting. Se mere på hjemmesiden

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har både noget og gøre med din forretnings formue og din private formue..

 

Har du f.eks. eget hus så går den direkte igennem.

Det samme hvis du har ApS eller A/S

 

Ejer du ikke rigtig noget, skal du ligge 25.000 på en lukket konto..

For lad os nu sige at du får bestillinger på  10 x 5000,-  og trækker hele lortet - så kan du stikke af med 50.000,-
også er det netop PBS der står med håret i postkassen..

Det er de 25.000 en sikring imod...

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Micropayments kan du max modtage 225kr per betaling, så det går nok ikke hvis han har varer for flere tusinde kroner

Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

kekro:

Har du f.eks. eget hus så går den direkte igennem.

Det samme hvis du har ApS eller A/S

Da vi først ansøgte havde vi to ApS'er (holding og drift), og blev bedt om at stille bankgaranti alligevel, så det kan desværre ikke stilles så simpelt op.

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Carlberg:

Med Micropayments kan du max modtage 225kr per betaling, så det går nok ikke hvis han har varer for flere tusinde kroner

Dette er ikke korrekt. Micropayments kan sagtens håndtere betalinger for flere tusinde kroner.

De 225 kr er ikke en grænse der er aktuel iogmed at CPR valideringen åbner for både certificeret og verificeret status i Danmark.

Dermed får man straks adgang til ubegrænset købsbeløb. De 1.000 kr er det max beløb der kan være indestående på kontoen.

Det koster ikke noget at oprette sig som bruger på www.micropayments.dk - prøv at gøre det for at undersøge det seriøst

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

PBS har dominerende position på markedet for kortindløsning. Det må PBS ikke misbruge. Ud fra det du skriver, er der intet, der tyder på, at PBS misbruger deres dominerende position, men spørgsmålet kan ikke besvares sikkert uden at kende til 1) PBS's egne regler og 2) om de håndhæver dem konsekvent.

Hvis kravet om sikkerhedsstillelse udspringer af en rimelig kreditvurdering, og der ikke er sket usaglig forskelsbehandling i forhold til andre kunder, så er det helt i orden.

Hvis du omvendt kan påvise, at du er den eneste webshop, der er blevet mødt med krav om sikkerhedsstillelse, så er det ikke i orden.

Selve beløbet på kr. 25.000,- lyder meget humant, og i og med at det skal stå på en spærret konto, hvor du får forrentningen, så er der ikke noget odiøst over arrangementet. Det er også den billigste måde at etablere sikkerhed på. Det ville være nemmere administrativt at håndtere en bankgaranti, men dyrere for kunder.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

 

 

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja PBS må godt det - og man forstår godt at de gør det - hvis de ikke kan kreditvurdere dig, f.eks. fordi din virksomhed er for ny, så ved de ikke om du sælger "varm" luft - hvis du ikke levere noget til kunderne, men modtager pengene fra PBS så sidder de på risikoen.

Snak med din bank - få en bankgaranti - eller lav en deponeringskonto, hvor du får renterne men PBS kan få pengene, hvis du går konkurs. Når du så har eksisteret et par år, så snak med PBS, så får du nok frigivet dine penge - de er også fornuftige mennesker, men de er bankfolk, som vil have afdækket deres risiko lige som alle os andre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 438
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul1957:

Jeg er ved at søge PBS om betalingskort. Jeg har oprettet professionelt website, betalt DIBS i dyre domme for en betalingsløsning, betalt PBS 3500 for at de overhovdet skal kigge på mit site - og så får jeg en melding om, at de vil have en håndpantsætning på 25.000 på en spærret konto!

Må de overhovedet det? Er deres job ikke at tjekke mit betalingssite og lade banken om at vurdere min kreditværdighed? Jeg er rystet og sur over at de besværliggør min ansøgning på denne måde. De er i forvejen ekstremt lang tid om at godkende. Nu spørger jeg i dette forum. Måske er det bare sådan det er?

Hej Erik,

Ja de må det. PBS står for indløsningen af Dankort og har monopol på dette. Ønsker de at have en sikkerhedsstillelse fra din virksomhed, kan de bede om dette, selv om du er godkendt af din bank via soliditetsforespørgslen fra PBS. De kan/vil forsvare dette med at det også er dem der står med risikoen for at lave en aftale med dig og indløsningen af dine betalinger.

PBS og de danske banker hænger jo unægtelig sammen, da banksystemerne er udviklet op mod PBS i sin tid og det nu er PBS der 100% står for oprettelsen og indløsningen af hhv. fysiske og internet aftaler og transaktioner. Der findes desværre ikke et alternativ til dette (=monopol). De har dog en sammenblanding af interesser som ofte har medført konkurrencesager og klager. Pt. er der også en verserende monopolsag mod dem fra alle de større betalingsgateways i Danmark. Lad os håbe at den resultere i at de bliver pålagt at løsne på nogle af deres krav og øger mulighederne for et konkurrencedygtig marked for online betalinger.   

Med venlig hilsen

Thomas Pedersen  - www.ePay.dk    

Interesseret i mobilbetaling?  Læs mere her

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fungerer det, hvis man i forvejen har fysisk butik med betalingsløsning, men vil åbne webshop? Er det problemløst?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)