Hej Jeg har et problem igen, havde sagt ja til en stand i et storcenter, via mail kom en ordrebekræftelse og faktura, senere tæt på tidspunktet en faktura. Da den kom var vi røget ind i et økonomisk problem - bl.a. en stor debitor har undladt at betale en meget stor regning. Derfor besluttede vi straks at opsige standen, vi så på faktura og alt andet udleveret materiale, og kunne intet finde om reglerne for at opsige den. Vi så dog at der var henvist til forretningsbetingelser, men kunne INTETSTED, finde nogle forretningsbetinglelser eller link til samme. Vi har dermed på intet tidspunkt fået disse udleveret. Vi opsiger standen mandag, som vi skulle starte fredag. Udbyder nægter at ophæve aftalen uden beregning og for første gang ser vi denne pasus som han indsætter i sin mail Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 8. Ønsker du at aflyse din stand på en messe skal dette ske
skriftligt.
Dette oponerer vi straks imod, med henvisning til at vi netop ingen betingelser har modtaget og kunne få. (det skal siges første gang vi bookede en stand,fik vi aldrig en ordrebekræftelse, så da de ringede omkring standen, troede vi at vi ikke var skrevet ind, og bad dem ophæve aftalen, næste gang fik vi så en mail med en ordrebekræftelse, men uden forretningsbetingelser overhovedet)
Udbyder nægter totalt at de har begået en fejl og opkræver nu det fulde beløb (som iøvrigt strider mod deres såkaldte forretningsbetingelser) og har nu truet os med inkasso. Vi synes det er en dyr sag at gå til advokat med for en regning på 3.100 kr. Men vi nægter at betale - med henvisning til manglende udlevering af forretningsbetingelser og dermed er det ikkemuligt for os at vide hvad der er gældende. Vi prøvede endda at finde dem men det gjorde vi ikke - da den hjemmside der hørte til ikke var med i referencerne, så vi kom ind på den de reklamerede med, som er reklame for reklamemateriale til stande.
Spørgsmålet er nu - kan udbyder sætte os til inkasso - vores mening er at DE ikke har den ret, da vi helt klart mener man SKAL udlevere forretningsbetingelser for at henholde til dem, at det ikke er vores pligt at efterspørge dem eller jagte dem på nettet.
Håber en med juridisk viden - sikker viden kan svare her! Vi er trætte af folk der skaber problemer for os. Er ramlet ind i mange.
mvh Annette www.annetteasmus.dk
|
Som udgangspunkt er der ingen afbestillingsret eller fortrydelsesret. Indgåede aftaler skal overholdes, med mindre andet følger af aftale eller handelskotume. Det gør det så her - forretningsbetingelserne stiller lejeren bedre - og så undrer det umiddelbart, at udlejer i strid med sine betingelser opkræver den fulde leje i stedet for 50%.
Mvh.
Ulrik Guldbæk
Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.
Smallegade 36C, 1. TV
2000 Frederiksberg