Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende udlevering af forretningsbetingelser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Tranbjerg
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

Jeg har et problem igen, havde sagt ja til en stand i et storcenter, via mail kom en ordrebekræftelse og faktura, senere tæt på tidspunktet en faktura. Da den kom var vi røget ind i et økonomisk problem - bl.a. en stor debitor har undladt at betale en meget stor regning. Derfor besluttede vi straks at opsige standen, vi så på faktura og alt andet udleveret materiale, og kunne intet finde om reglerne for at opsige den. Vi så dog at der var henvist til forretningsbetingelser, men kunne INTETSTED, finde nogle forretningsbetinglelser eller link til samme. Vi har dermed på intet tidspunkt fået disse udleveret. Vi opsiger standen mandag, som vi skulle starte fredag.

Udbyder nægter at ophæve aftalen uden beregning og for første gang ser vi denne pasus som han indsætter i sin mail

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

8. Ønsker du at aflyse din stand på en messe skal dette ske skriftligt.
- Sker dette mindre en 10 dage før messe afholdes, opkræves du et gebyr på 50% af den fremsendte ordrebekræftelse.

 

Dette oponerer vi straks imod, med henvisning til at vi netop ingen betingelser har modtaget og kunne få. (det skal siges første gang vi bookede en stand,fik vi aldrig en ordrebekræftelse, så da de ringede omkring standen, troede vi at vi ikke var skrevet ind, og bad dem ophæve aftalen, næste gang fik vi så en mail med en ordrebekræftelse, men uden forretningsbetingelser overhovedet)

 

Udbyder nægter totalt at de har begået en fejl og opkræver nu det fulde beløb (som iøvrigt strider mod deres såkaldte forretningsbetingelser) og har nu truet os med inkasso. Vi synes det er en dyr sag at gå til advokat med for en regning på 3.100 kr. Men vi nægter at betale - med henvisning til manglende udlevering af forretningsbetingelser og dermed er det ikkemuligt for os at vide hvad der er gældende. Vi prøvede endda at finde dem men det gjorde vi ikke - da den hjemmside der hørte til ikke var med i referencerne, så vi kom ind på den de reklamerede med, som er reklame for reklamemateriale til stande.

 

Spørgsmålet er nu - kan udbyder sætte os til inkasso - vores mening er at DE ikke har den ret, da vi helt klart mener man SKAL udlevere forretningsbetingelser for at henholde til dem, at det ikke er vores pligt at efterspørge dem eller jagte dem på nettet.

 

Håber en med juridisk viden - sikker viden kan svare her! Vi er trætte af folk der skaber problemer for os. Er ramlet ind i mange.

 

mvh Annette

www.annetteasmus.dk

 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt er der ingen afbestillingsret eller fortrydelsesret. Indgåede aftaler skal overholdes, med mindre andet følger af aftale eller handelskotume. Det gør det så her - forretningsbetingelserne stiller lejeren bedre - og så undrer det umiddelbart, at udlejer i strid med sine betingelser opkræver den fulde leje i stedet for 50%.

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

Smallegade 36C, 1. TV

2000 Frederiksberg

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt off topic men med referencer til de andre problemer du tidligere har skrevet om, så vil jeg klart anbefale at du/I sætter jer ind i reglerne omkring B2B. For så kunne en masse spørgsmål eller problemer klares på forhånd inden de opstår. Bare et råd for fremtiden, for din/jeres egen skyld...

Overlader dette spørgsmål til juristerne herinde ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Annette Asmus:

Vi opsiger standen mandag, som vi skulle starte fredag.  



Hvor nemt tror du det er at sælge en stand fra mandag til fredag. Jeg synes det er ganske fair de får en kompentation for den tabte omsætning.

Det svarer lidt til at bestille en ret på en restaurant, og så afbestille når den er lavet halvt. Maden er tabt, bordet har været spærret. Tror du restautøren går med til det.

Jeg synes du skal betale halvdelen og tage det som lære penge.

mvh.

Thomas Bonde / som også har betalt sine lære penge(mange) og betaler endnu.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nok ingen ved udenom end at betale.

Det er super ærgeligt at jeres lidviditet bare ikke er god nok, men det burde man planlægge efter.
Stol aldrig på at dine debitore betaler til tiden.

Held og lykke med det hele.

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for alle svar, og kan godt se jeres synspunkter, og forstår man skal erstatte rimelige tab. Sådan vil jeg da også selv gerne have det.

Jeg har kun begrundet HVORFOR jeg sagde fra, ikke brugt det som en mulighed/undskyldning for at slippe udenom. Jeg betaler det der er berettiget naturligvis! Undrer mig bare når man henviser til ikke udleverede regler - så henviser de til reglerne, og efterlever dem derefter ikke selv og undlader kreditnota på 50%

Det jeg gerne ville vide, juridisk, er om udbyder kan kræve betaling i henhold til forretningsbetingelser, som de henviser til, men ikke har udleveret på noget tidspunkt. De har heller ikke sendt en kreditnota på 50%, som der står de i omtalte forretningsbetingelser, en passage de eftersendte til os da vi HAVDE sagt op, de har truet med inkasso for det fulde beløb. Da jeg i sin tid var bankrådgiver blev vi klart indskærpet, at det var lovkrav at udlevere forretningsbetingelser hvis vi skal kunne henholde til dem. Måske er det anderledes i B2B??

 

Til dig der siger vi skal lære af det her, tro mig, det har vi allerede, det er noget vi kæmper for at komme videre fra, og fremtiden er klart anderledes her hos os!!! Vi har været nye og grønne i B2B og stiller spørgsmål for at lære af vores brølere og komme godt videre. Ikke for at få medlidenhed:-) Man ligger som man har redt!

God sommer til alle

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)