Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for cykel i virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop købt ny cykel, som jeg bruger til kundebeøg og privat - ca. fifty fify.

Kan jeg trække f.ex. ½-delen fra i mit firma? Og i givet fald kan momsen løftes af?

Firmaet drives fra privatbopælen under virksomhedsordningen og jeg beskattes af fri bil.

Jeg har forgæves forsøgt at finde noget på Skats hjemmeside, men der står kun en masse om KM-godtgørelse på kr. 0,40 pr. cyklet KM, hvis man fører kørebog.

Mvh Jan

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Hvis du rent faktisk benytter den 50-50 kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne trække den del over firmaet - I så fald er det også 'kun' 50% af momsen du kan trække fra.

Dine alternativer er at køre den 100% i firmaet hvorefter du vil blive beskattet af værdien af 'fri cykel' eller tage de 40 øre pr. km. Hvis du skulle få løst til at løse problemet ved at købe en rusten brugt 'privat cykel' tror jeg ikke du kan sandsynliggøre du kun bruger den ene erhvervsmæssigt da du driver virksomheden fra privatboligen.

Personligt har jeg ikke gidet at bøvler med det til trods for at vi har to cykler stående på firma adressen.

Mvh, Martin

 

Tilmeldt 27. Jun 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Super svar du her gav, og det er fantastisk at se der er andre der også tager cyklen på arbejde :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)