Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forskellen på en faktura og en regning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvad er egentlig forskellen på en faktura og en regning?

Kan jeg sende en faktura ud via mail og undlad at sende regning/kvittering med posten?

Hilsen

Bergie

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Faktura er latin og betyder.....regning! Der er ingen forskel.

Du må gerne fremsende udelukkende elektroniske fakturaer.

 

hilsen
Andreas

Fra bilag til årsregnskab på 3 dage! Besøg: www.stahlberg.dk

Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok - tak

Med en eletronisk faktura kunne jeg bede kunden at angive en henvisning (feks. navn og dato på arb)? Men det jeg tænker er at der ville være nogen kunder som ikke glemmer dette og om det så kunne være en fordel at bruge et betalings-id ligesom der bruges på standart indbetalingskort, så kan kunden jo ikke gennemføre betaling uden korrekt henvisning. Kan man selv finde ud af at få lavet sådan en betalings-id eller skal man snakke med sin bank?

Altså kunden betaler via indbelingskort, ikke via overførsel.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bergie:

Ok - tak

Med en eletronisk faktura kunne jeg bede kunden at angive en henvisning (feks. navn og dato på arb)? Men det jeg tænker er at der ville være nogen kunder som ikke glemmer dette og om det så kunne være en fordel at bruge et betalings-id ligesom der bruges på standart indbetalingskort, så kan kunden jo ikke gennemføre betaling uden korrekt henvisning. Kan man selv finde ud af at få lavet sådan en betalings-id eller skal man snakke med sin bank?

Altså kunden betaler via indbelingskort, ikke via overførsel.

Du skal snakke med din bank og få dig en giro-konto - så får du tildelt et gironr og en betalingsart (højst sandsynligt 71) - og hvad kunden refererer til i sit betalings-id er op til dig - hvad du skriver på regningen.

/Jørgen Olsen

Fra sorø
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 06:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej..

jeg ved, at der er op til flere fakturerings-programmer der har indbygget i deres software, at kunne sende fakturaen (regningen) ud til kunden via mail,

men er personligt aldrig noget jeg har brugt, da min erfaring er stor med dårlige betalere, og så ville de bare få endnu en undskyldning......jamen jeg tjekker aldrig min mail..ss.., folk tjekker altid deres post, så brug hellere 5,50 .

hilsen andré

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Dårlige betalere kan da endnu nemmere hævde at de ikke har fået regningen pr. post - for det kan du nemlig ikke bevise (for 5,5kr).

 

En email kan man da altid mere eller mindre dokumentere AFSENDELSEN af - men du kan ikke rigtig dokumentere om du har sendt regningen ud til kunden eller ej.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)