Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vare fra Kina

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er ny i dette forum men har gennem et stykke tid gået med tanker om at starte min egen lille "kiosk" på nettet.

Jeg er i planlægningsfasen for et nyt firma som jeg regner med at oprette, jeg regner lige i øjeblikket på om det kan betale sig.. Jeg vil primært beskæftige mig med import af elektronik fra Kina (de rigtige producenter).

I den forbindelse søger jeg lidt hjælp til følgende:

Nogen forslag til hvordan jeg finder en god leverandør i Kina?

Hvem skal jeg vælge til transport hvad er billigst?

Hvordan sikre jeg kvaliteten er i top? (agent firma i Kina som er pålidelig)

Hvordan sikre jeg at det ikke er kopivare der afsendes? (en god handelsaftale)

Hvad skal jeg regne med af fortoldning ved indførelse?

Nogen tommelfingerregler vedr. fragt priser evt. kg pris?

Håber nogen kan hjælpe Smile

 

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne tage et kig på Alibaba.com, der finder du alt mellem himmel og jord.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du ik har en større kapital til rådighed, skal du ik bevæge dig ind på elektronik markedet. Du kan med andre ord ik konkurrerer med de store kæder i DK eller Europa.

Nogen forslag til hvordan jeg finder en god leverandør i Kina?
Find en lokal agent, det er den nemmeste og billigste måde. Desuden slipper du for mange faldgrupper

Hvem skal jeg vælge til transport hvad er billigst?
Det kan først besvares når du kender mængden, samt hvilken leveringstid du vil have...

Hvordan sikre jeg kvaliteten er i top? (agent firma i Kina som er pålidelig)
Du starter med at besøge fabrikken, sørger for samples og så får du en agent til at kontrollerer alt er tip top inden det afsendes.

Hvordan sikre jeg at det ikke er kopivare der afsendes? (en god handelsaftale)
Du må ik importerer mærkevarer fra østen, med mindre du har en godkendelse fra mærket i Europa. Ellers går det under illegal parallelimport, og bøden mm sidestilles med salg af kopivarer.

Hvad skal jeg regne med af fortoldning ved indførelse?
2-8% ligger elektronik på. Det afhænger af varen!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 06:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, tak for dit svar har luret lidt på siden men syntes den virker en smule uoverskulelig og langsom.

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvis du ik har en større kapital til rådighed, skal du ik bevæge dig ind på elektronik markedet. Du kan med andre ord ik konkurrerer med de store kæder i DK eller Europa.

Nogen forslag til hvordan jeg finder en god leverandør i Kina?
Find en lokal agent, det er den nemmeste og billigste måde. Desuden slipper du for mange faldgrupper

Det er også min plan, men hvor finder jeg det henne nogen der kan anbefale et firma i kina der klare den slags?

Hvem skal jeg vælge til transport hvad er billigst?
Det kan først besvares når du kender mængden, samt hvilken leveringstid du vil have...

Det bliver som start kun nogle få kg < 100 kg, kvalitets kontrol og egen slutbruger-test.

Hvordan sikre jeg kvaliteten er i top? (agent firma i Kina som er pålidelig)
Du starter med at besøge fabrikken, sørger for samples og så får du en agent til at kontrollerer alt er tip top inden det afsendes.

Hvordan sikre jeg at det ikke er kopivare der afsendes? (en god handelsaftale)
Du må ik importerer mærkevarer fra østen, med mindre du har en godkendelse fra mærket i Europa. Ellers går det under illegal parallelimport, og bøden mm sidestilles med salg af kopivarer.

Tak for svaret, dertil er jeg også selv kommet, det jeg tænker på er Design beskyttelses loven som beskytter en virksomhed mod at andre bruger dette design i deres produkt. Hvornår er en vare en kopi-vare og hvornår er der tale om eget mærke?

Hvad skal jeg regne med af fortoldning ved indførelse?
2-8% ligger elektronik på. Det afhænger af varen! Mange TakSmile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)