Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel på Google i Firefox og Explorer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har lige prøvet at kigge et par af mine søgeorde igennem på hhv. Explorer og Firefox, og jeg kan se at der er forskel på søgeresultaterne.

På nogle af mine søgeord er det kun et par pladser, men på et enkelt, børnetøj, så er det helt væk fra google på Explorer, hvorimod jeg ligger nr. 14 på Firefox.

Hvordan kan det være? Jeg har logget ud af min Googlekonto, og har også tjekket det på en extern computer.

 

Morten

www.skolesmart.dk

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan den ene browser være sat til dansk og den anden engelsk?

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. Apr 07
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at sammenligne de to URL'er efter du har lavet din søgning, også kan det være du finder en forskel der (F.eks. kan det være det med sproget som også er nævnt herover),

Det kan også bare være at du rammer to forskellige servere, og at disse ikke er helt synkroniserede.
Dette sker ofte i forbindelse med at Google opdatere deres indeks, men om Google så fordeler deres forespørgsler efter browser type er jeg ikke klar over. Jeg har ofte oplevet at der er stor forskel på placeringen når jeg søger hjemme og på arbejde, men hvis det er tilfældet vil det blive "udbedret" så snart Google får rullet deres opdatering ud på alle deres servere (Typisk i løbet af få dage eller en uge...).

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Det har jeg lige gjort! Og kan se at min Explorer ikke søger i danmark, heller ikke hvis jeg vælger sider på dansk.

Det undre mig lidt, idet hele mit system er 100 % dansk.

Jeg har lige set på google analytics at størsteparten af de organiske kliks jeg får på ordet børnetøj kommer fra Explorer, så der må jo være nogen der ser det anderledes en jeg.

Hvordan kan jeg ændre min Explorer browser til dansk?

Morten

www.skolesmart.dk

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har allerede løst problemet. Søgte på google.com istedet for google.dk.

Morten

www.skolesmart.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)