Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver man verdens bedste programmør

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip

Skal du være en dygtigt programør bør du helt klar vælge en højere  vidergående uddanelse på et universitet f.eks Århus eller København universitet hvor du kan  læse datalogi en anden mulighed er Danmarks Tekniske Universitet.

De korte og mellemlange programør uddannelser er simpelthen ikke gode nok i forhold til hvad en datalog eller Ingeniør kan.

 

 

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, er der nogle bestemte ingeniør uddanelser du kan anbefale så vil jeg kigge lidt nærmere på dem. Har læst en del om datalogi i forvejen nemlig, så ved hvad den går ud på. Men kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad forskellen på datalogo også en ingeniør uddanelse inden for programmering er.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Brechmann:

Mange tak for det gode svar, ja det giver lidt at tænke over. Tror umiddelbart det jeg i første omgang leder efter er en mellemting der er lidt mere krævende og dybde gående en datamatiker, og mindre en datalogi. Det skal lige siges jeg bare konkluderer det her ud fra hvad jeg har hørt fra andre, jeg ved på ingen måde om datamatiker ikke er en god uddanelse. jeg synes bare at den generelt har fået mange svinere rundt omkring.

Ja datamatikeruddannelsen har et lidt ufint ry i forhold til datalogiuddannelsen. Det er uundgåeligt at der er forskel på en uddannelse på 2½ år (jeg tror datamatiker tager 2½ år), og én på fem år, men jeg er personligt af den opfattelse at meget af det handler om rent snobberi.

En erfaren datamatiker kan være fuldt ud ligeså kompetent som en erfaren datalog.

Jeg har personligt læst på IT-Universitetet (der læser man til cand.it), som nu også udbyder bacheloreruddannelser. Så det er også en mulighed (super fedt studiemiljø kan jeg tilføje).

En yderligere muligheder er at tage en certificering. Microsoft udbyder certificeringer indenfor .NET og Sun indenfor Java. Og hvis du er god til selvstudie kan du nøjes med bare eksamen, og derved springe de ganke kosteligt kurser over.

 

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip Brechmann:

Tak for svaret, er der nogle bestemte ingeniør uddanelser du kan anbefale så vil jeg kigge lidt nærmere på dem. Har læst en del om datalogi i forvejen nemlig, så ved hvad den går ud på. Men kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad forskellen på datalogo også en ingeniør uddanelse inden for programmering er.

Der er meget lidt undervisning i programmering på datalogi. Den gang jeg læste havde vi et kursus på hvert semester af 1. år, det var sådan ca. det. Datalogi handler mere om det der "ligger bag" programmeringen - algoritmer, sprogteori, oversætterteknik, operativsystemer, netværk, etc. Dermed ikke sagt, at man ikke kommer til at programmere meget på datalogi, det er bare ikke det man bliver undervist i eller bedømt på (i særlig høj grad). Eller - det var det i alt fald ikke da jeg tog uddannelsen.

Har du kigget på ITU's nye bacheloruddannelse, den kunne måske være en god mellemting mellem det meget teoretiske og det mere praktiske.

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige læst lidt om ITUS backerloruddannelse ser rigtig spændende ud, det eneste der er lidt ærveligt er at man skal have et snit på 7 i matematik a, jeg har et snit på 6,75. :S Men ja man kan jo altid læse det op igen.

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer selv at starte på Datamatiker uddannelsen efter sommer.

Har også selv kigget på Datalogi og Softwareudvikling, men har ikke de adgangsgivende fag der skal til. Jeg ved at man kan blive optaget på Datalogi hvis man har en Datamatiker uddannelse og få merit. Hvis du starter med Datamatiker og derefter bachelor i Datalogi, vil det tage dig ca. et halvt til et helt år ekstra end hvis du direkte læser bachelor i Datalogi. 
Ved dog ikke om det kan anbefales, da du måske ikke får den komplette viden med merit i Datalogi! 

Jeg starter personligt med Datamatiker, så jeg til at starte med kan finde ud af om det overhovedet er noget for mig!

 

Kig evt. på denne blog http://jetteborgstroem.wordpress.com/ , en kvinde der skriver om studieforløbet trin for trin, semester for semester. Der er også eksempler på hvilke opgaver hun/de har udført og lært! 

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Må sige det er en god blog du linker til, dog tror jeg den bekræfter at datamatiker ikke er den rigtige uddanelse for mig. Tilgengæld syntes jeg ITU's bachelor uddanelse ser rigtig lovende ud!

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, så er det bare at undersøge det nærmere og evt. besøge skolen.

Jeg leder forresten efter en der kan lave en hjemmeside for mig. Kan du hjælpe?

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Fra Odense
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg sagtens. Smid en mail til philip@memedia.dk så kan du få et godt tilbud her er lidt referancer.

www.tietgenelev.dk

www.yourcalendar.dk

www.memedia.dk

www.memedia.dk/meCms

www.acne-ai.com

www.ungjobber.dk

Disse sider er desværre ikke nogle af mine seneste, Dem jeg har arbejdet på på det sidste er ikke lagt op endnu.

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

En mellemlang til en lang uddannelse er rigtig godt for de fleste for at få det teoretiske grundlag i orden til at kunne blive en formidabel programmør.

Men den praktiske erfaring er også vild vigtig - og den kan du få ganske gratis - deltag i Open Source-projekter - her kan du læse kildekoden til nogle af de ypperste programmer frembragt af de bedste inden for faget - især når det gælder de internationale projekter som webserveren Apache, styresystemerne Linux og de frie BSD'er (FreeBSD, NetBSD og OpenBSD). Her udvikler man oven på kæmpernes skuldrer og sammen med dem.

Husk dog at være udmyd, læs koden, leg med den, se efter dele, som efterspørges, stil gode spørgsmål (undersøg tingene selv så grundigt som muligt).

En af de bedste er endda dansk og hedder Poul-Henning Kamp (PHK) - se hans blog på Version 2. Han er med i kernen omkring FreeBSD, har udviklet werserverfrontenden Varnish og tidsserveren NTP, hvor Beer-Ware-licensen kommer fra - "Hvis vi mødes en dag, og du synes det her er det værd, kan du købe mig en øl". Han tørster aldrig på konferencer Smile. PHK har ingen formel uddannelse inden for programmering.

Hvis du sværger til PHP, så deltag i udviklingen af PHP eller et af de større frameworks - eller et af de små, som virkelig er på vej frem.

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)