Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producent ønsker at forhandlerne opdaterer webshoppen oftere

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Producenter og andre store virksomheder oplever store problemer med at forhandlerne (webshops) ikke opdaterer deres shops ofte nok. Det resulterer i at forhandlerne ofte har udgåede varer, ikke har fået sat de nye varer ind eller det går meget langsomt. Derfor har jeg hørt flere ønsker om at producenten opdaterede deres side og så vil forhandlerne hente de nyt ting ind automatisk. (der vil selvfølgelig være problemer med SEO og duplicate content, men det skal ikke tænkes ind i dette sammenhæng pt.) Men jeg ønsker gerne input på hvordan man kan sørge for at forhandlerne opdaterer deres webshops.

Man kunne evt. lave en CVS fil eller sådan noget og måske kunne forhandlerne have mulighed for at opdaterer shoppen via denne, men andre løsninger? Har også tænkt på at producenten kunne have en webshop uden betaling, når man så skal betale vælger man en af forhandlerne og så går den over til deres dankort betaling og afslutter ordren?

 

Ser frem til input på dette problem Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Langt de fleste køber et varelager hjem for sæsonen og kollektioner m.v. kommer altså ikke så ofte så det er et problem.

De fleste ting i mange brancher produceres i dag i asien og har mindst 12-13 ugers transport tid hjem - derudover går der tid i udvikling m.v. inden og produktion så lige umiddelbart så må jeg nok indrømme at jeg ikke helt kan se en overvældende række af brancher hvor problematikken er tilstede.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set flere eksempler på det i vidt forskellige brancher.

 

Efterspørgslen kommer faktisk fra en producent. Så jeg lægger ikke op til diskussion om problematikken er tilstede eller ej, men hvordan det kan blive løst teknisk Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Personligt ville jeg aldrig lade en producent eller grossist slette eller rette produkter i vores shop af oplagte grunde

 

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender til flere brancher hvor det er et problem, blandt andet min egen. Så jeg kan fortælle at det helt sikkert også er et ønsker fra forhandlerne, for producenterne er hamrende ringe til at fortælle os forhandlere, hvornår en varer udgår m.m.

Hvis jeg fx. har 200 varenumre fra en engros leverandør, har jeg ikke tid til at side og tjekke deres katalog hver uge.

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Mar 08
Indlæg ialt: 511
Fra  Jacob Leander ApS Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Jeg kender til flere brancher hvor det er et problem, blandt andet min egen. Så jeg kan fortælle at det helt sikkert også er et ønsker fra forhandlerne, for producenterne er hamrende ringe til at fortælle os forhandlere, hvornår en varer udgår m.m.

Hvis jeg fx. har 200 varenumre fra en engros leverandør, har jeg ikke tid til at side og tjekke deres katalog hver uge.

Hvordan vil det problem kunne løses? Smile

Google optimering (SEO og Google Ads)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker som om alle tager udgangspunkt i tøjbranchen i denne tråd. For der tror jeg absolut ik sådan en service er brugbar.

Men der findes da rigtig mange andre brancher hvor en automatisk opdatering ville være guld. Især for firmaer med mange varenumre, og som ik lagerføre det store, men blot bestiller ved en ordre. Så kunne skuffede kunder undgås og nye produkter langt hurtigere introduceres, men en sådan service vil nok møde en del modstand nogle steder. For den fratager jo den enkelte shopejer "kontrollen/magten" over sitet og overlader den til grossisten.

Men det kan sikkert nok lade sig gøre, og gøre mega effektivt med de rette værktøjer!

Jacob Leander Christensern:

Man kunne evt. lave en CVS fil eller sådan noget og måske kunne forhandlerne have mulighed for at opdaterer shoppen via denne, men andre løsninger?

Det er nok den bedste løsning af de 2. Ellers tabes der alt for mange købere, hvis de pludselig skal finde en forhandler på en liste med xx antal. Forestil dig hvor meget støj der kommer i selve købsprocessen!!!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Leander Christensern:
Hvordan vil det problem kunne løses? Smile

Teknisk aner jeg det ikke. Men jeg ikke interesseret i at de "styrer" min side eller produkter.

Egentlig er jeg "bare" interesseret i et slags nyhedsbrev der pr. automatik sender mig en mail når de løber tør for et produkter hvor jeg har tilmeldt mig denne service.

De bedste producenter har desiden stk. antal (på lager) stående på deres side.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal helt klart laves som noget xml / soap agtigt.

Det kunne så fungere lidt ala et rss feed så man kunne koble det på ens webshop og wupti en gang hver 30. minut døgnet rundt kunne man hente statusen på produkter ind (sælges / udgået).

Så er det enkelt og håndterbart uden at der gives adgang til producenterne og alle andre forhold kan styres af webshopejerne selv.

Det bruges overalt i mange andre brancher og websiteløsninger så hvorfor ikke også her.

Dog skal der jo så kodes en del plugins / moduler m.v. til de enkelte webshops / cms'er osv. men det kunne faktisk laves ret enkelt og uden nogle større revolutioner og da webshoppen selv indhenter data fra central kilde og ikke omvendt er man også udover sikkerhedsissues m.v. og så kunne man endda vælge at whiteliste hvem der kunne tilgå filen på den centrale server.

Så det var så svaret på hvordan :)

Hvis nogen laver den centrale løsning skal vi nok se på et plugin til Joomla baserede webshops :)

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lytter lige med her. Den webshop jeg driver har over 30.000 produkter fra mere end 20 forskellige producenter i Europa, USA og Canada. Vi har STORE problemer med, at producenterne ikke oplyser os om, når de lader ting udgå, da det er fysisk umuligt at holde øje med så stor en database. Enkelte producenter sender os en melding, når ting udgår, men det er bestemt ikke standard.

Derfor er det ikke usædvanligt, at vi må skuffe en kunde med ikke at kunne levere det bestilte, da vi kun har plads til at have de 15000 bedste produkter på lager.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)