Hej Vi er i den heldige situation at vi har stor vækst i vores virksomhed, og har derfor ansat en sælger pr. 1 august, jeg har styr på kontrakt, men der er nogle ting jeg lige skal have på plads, og det håber jeg i kan hjælpe mig med.
Med Venlig Hilsen Martin Mose |
Hej Martin - Og velkommen i klubben omkring ansættelser osv.
Jeg kan varmt anbefale denne bog : http://www.franciskaner.dk/about/bind-4-dine-f%C3%B8rste-medarbejdere/
I korte træk er der tre ting du skal være særligt opmærksom på.
1. Forsikring (Lovligpligt(!) arbejdsgiveransvarsforsikring er vist det mundrette navn)
Der dækker din medarbejder hvis denne kommer til skade i forbindelse med sit arbejde.
2. Indberetning af A-skat til SKAT / registrering som arbejdsgiver.
Så du kan indbetale skat for din medarbejder, husk at angive HVER måned da du ellers får ørene i maskinen og en afgift.
3. Lønsystem, f.eks. danløn.
Jeg bruger selv danløn, det tager ganske få minutter pr. måned at lave løn, da det er faste månedslønninger og så ellers hvad der har været af eventuelle udlæg og kørepenge.