Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ansættelse af første medarbejder

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi er i den heldige situation at vi har stor vækst i vores virksomhed, og har derfor ansat en sælger pr. 1 august, jeg har styr på kontrakt, men der er nogle ting jeg lige skal have på plads, og det håber jeg i kan hjælpe mig med.

  • hvem bruger i til at lave løn, dataløn, danløn eller?
  • er der noget med at man skal registreres som arbejdsgiver?
  • er der andet jeg skal være opmærksom på inden medarbejderen starter?

 

Med Venlig Hilsen

Martin Mose

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin - Og velkommen i klubben omkring ansættelser osv.

Jeg kan varmt anbefale denne bog : http://www.franciskaner.dk/about/bind-4-dine-f%C3%B8rste-medarbejdere/

I korte træk er der tre ting du skal være særligt opmærksom på.

1. Forsikring (Lovligpligt(!) arbejdsgiveransvarsforsikring er vist det mundrette navn)

Der dækker din medarbejder hvis denne kommer til skade i forbindelse med sit arbejde.

2. Indberetning af A-skat til SKAT / registrering som arbejdsgiver.

Så du kan indbetale skat for din medarbejder, husk at angive HVER måned da du ellers får ørene i maskinen og en afgift.

3. Lønsystem, f.eks. danløn.

Jeg bruger selv danløn, det tager ganske få minutter pr. måned at lave løn, da det er faste månedslønninger og så ellers hvad der har været af eventuelle udlæg og kørepenge.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger også Danløn her - det er bestemt nemt.

Husk også at du skal tilmeldes til barsel.dk som delvis medlem minimum vist og have styr på feriepengene alt efter typen af ansættelse.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

1. Forsikring (Lovligpligt(!) arbejdsgiveransvarsforsikring er vist det mundrette navn)

Der dækker din medarbejder hvis denne kommer til skade i forbindelse med sit arbejde.

Som du korrekt skriver, dækker forsikringen arbejdsskader - og deraf navnet: arbejdsskadeforsikring Stick out tongue

 

 

 

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnikc:

Husk også at du skal tilmeldes til barsel.dk som delvis medlem minimum vist og have styr på feriepengene alt efter typen af ansættelse.

Man skal ikke tilmelde sig til barsel.dk. Opkrævningen kommer helt automatisk, og er beregnet ud fra de atp-bidrag man har indbetalt.

At være delvis omfattet af barsel.dk kan man kun, hvis man samtidig indbetaler til en anden barselsordning. Typisk hvis man både har overenskomsansatte og ansatte, der ikke er omfattet af en overenskomst.

I dette tilfælde med kun 1 ansat, skal der ikke ske nogen tilmelding.

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar, nu har jeg lidt mere at arbejde med.

 

God weekend

Martin

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)