Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banklån-fordel med kautionist??

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra 4000
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, hvis jeg har 125.000kr og kunne tænke mig at købe en butik til 350.000kr.

Er banken meget mere samarbejdsvillige hvis jeg fortæller dem at jeg skal låne 225.000kr , hvis jeg har en

kautionist med i baglommen?

Eller ser tingene meget sort ud, under finanskrisen.

Jeg har nemli set den fedeste kiosk med tilhørende spillerhal til salg, som jeg har kendt i mange år.

 

P.s

Det er mit første indlæg herinde, så svært var det heller ikke at oprette profil :-)

Har fulgt med herinde i snart 3 år som en eller anden Sherlock Holmes,hehe

 

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej goldman,

Velkommen til Amino Smile

Svaret på dit spørgsmål er naturligvis, om banken anser din kautionist som kreditværdig - eller med andre ord, om de anser det for sandsynligt, at de kan hente deres penge dér, hvis du ikke kan betale.

Hvis svaret på det spørgsmål er nej, står du lige så godt som uden en kautionist.

I øvrigt er tingene ikke helt så sorte, som nogle medier vil gøre det til, og det er i høj grad muligt at hente financiering via pengeinstitutterne, hvis det oplæg du præsenterer er i orden. Så sørg for at have forretningsplan og budgetter gennearbejdet og hav meget gerne et budget B, som repræsenterer worst-case-scenario.

Fra 4000
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte selvfølig at skrive at min kautionist er god for +1.000.000

Og tak for velkomsten.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

goldman:

Jeg glemte selvfølig at skrive at min kautionist er god for +1.000.000

Ja, men desværre har pengeinstitutterne ikke altid samme anskuelse når det kommer til "værdiansætning" af kautionister. Eksempelvis er en friværdi på et hus ikke nødvendigvis ret meget værd, men det er klart at det er bedre at komme med en kautionist end uden. Om ikke andet, viser det at andre end dig selv tror på din idé Wink

Men husk nu forretningsplanen og budgetterne alligevel...

Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,.

Lige en hurtig indskydelse, .. mange banker er helt eller tæt på at være gået væk fra at bruge kautionister fx Nordea.

Behov for at komme i gang ?, lån penge her

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bruger en kautionist, skal du sikre dig at kautionisten kender risikoen.

Kautionisten risikerer at miste alle de penge, han kautionerer med - banken får renterne.

Hvis kautionisten selv låner dig pengene, kan I dele renterne - kautionisten risikerer stadig at miste alle de penge, han låner dig...

Hvis det var mig, der var den mulige kautionist, ville jeg vælge at låne dig pengene selv. Hvis altså jeg troede på dit projekt og havde råd til at miste pengene.

Denne tankegang stammer fra lektion 3 på det iværksætterkursus, jeg deltog i for ca. 20 år siden...

mvh Hans

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør eventuelt forsøge kom igang lån - så kautionere vækstfonden og din ven/familie løber ingen risiko.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)