Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissammenligning og dublicate content

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg f.eks. uploader et varekartotek til prissammenligningssites som Kelkoo, Pricaerunner o.l. vil det så ikke skabe et problem med dublicate indhold?

Eller er fordelen ved at ligge på disse sites det så stor at det mere end opvejer ulempen ved at der så kan være duplicate indhold?

Mvh. Ken

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Det kommer an på mange ting, men hvis jeg var dig ville jeg lave en anden variation af den samme beskrivelse. Du kan godt skrive det samme på to forskelige måder. Ellers kan du alternativt lave beskrivelsen på din egen side om til billeder, så kan google ikke læse dem.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Senna:

Det kommer an på mange ting, men hvis jeg var dig ville jeg lave en anden variation af den samme beskrivelse. Du kan godt skrive det samme på to forskelige måder. Ellers kan du alternativt lave beskrivelsen på din egen side om til billeder, så kan google ikke læse dem.

Hej

Jeg kan jo ikke køre med 2 versioner af det samme varekartotek. Det er jo ikke hensigtsmæssigt.

Mvh. Ken

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Ken

De fleste sider på f.eks. Kelkoo er jo et mash-up af mange kanaler, og derfor vil dit bidrag blot udgøre en lille del af den samlede tekstmængde. Problemet er derfor ikke så stort - i de fleste tilfælde.

Jeg kan på INGEN måde anbefale dig at have produkttekster på dit eget site som grafik/billeder. Dermed diskvalificerer du dit eget site, og det er ikke anbefalelsesværdigt at være afhængig af portaler som Kelkoo etc.

Derfor: Sørg for, at dit eget site er stærkt. Så skal du ikke bekymre dig så meget om duplicate content i den sammenhæng.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas Rosenstand:

Jeg kan på INGEN måde anbefale dig at have produkttekster på dit eget site som grafik/billeder. Dermed diskvalificerer du dit eget site, og det er ikke anbefalelsesværdigt at være afhængig af portaler som Kelkoo etc.

 

Nej jeg giver dig ret, og skriver det dog også som en ALTERNATIV løsning.

Faktum er dog at der findes mange små virksomheder der er virkelig afhænge af sider som kelkoo og lign, specielt hvis de er små i et marked med meget konkurrence. Det kan her være en fordel at farvoriserer kelkoo da dine produkter vil være på en bedre placering i Google en dine egne sider. Du skal dog gøre meget op med dig selv om hvor selvstændig du vil være, og hvorvidt du ønsker at komme til tops med din egen side, eller om du ønsker at kome til tops via andre sider. Det er en individel vurdering og beslutning. Det hele drejer sig om hvor dine kunder/penge kommer fra, og hvor du gerne vil have de kommer fra i fremtiden.

På gå baggrund af dette kan du ikke sige det er en forkert beslutning. Giver dig dog ret i at det ikke er fornuftigt hvis du ønsker at satse på din egen side. Som nævnt i mit første indlæg vil unikke beskrivelser løse det hele og have mest effekt.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

"Som nævnt i mit første indlæg vil unikke beskrivelser løse det hele og have mest effekt."

Ja det giver jo helt sig selv. Men for det første uploader de fleste butikker mange tusinde varer til Kelkoo og lignende og for det andet sker det som regel ved et udtræk af ens varedatabase. Så derfor er unikke tekster så godt som udelukket og spørgsmålet om duplicate content er meget relevant.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan.:

"Som nævnt i mit første indlæg vil unikke beskrivelser løse det hele og have mest effekt."

Ja det giver jo helt sig selv. Men for det første uploader de fleste butikker mange tusinde varer til Kelkoo og lignende og for det andet sker det som regel ved et udtræk af ens varedatabase. Så derfor er unikke tekster så godt som udelukket og spørgsmålet om duplicate content er meget relevant.

Hej Allan

Det er i høj grad et relevant spørgmål. Vi tager som udgangspunkt, at du har unikke produktbeskrivelser i din shop - og det har alle shopejere, der vil noget jo alligevel allerede.

Lad os sige, at du har en vare - "kaffemaskine Bosch model 12" - som du har på din shop. Siden med kaffemaskinen er crawlet, indekseret og ranket i Google. Det har den været f.eks. nogle uger.

Nu parser du et feed med den kaffemaskine til Kelkoo, der viser den i oversigten over kaffemaskiner, Her står den med en snippet af din tekst sammen med alle mulige andre kaffemaskiner. Din unikek tekst udgør kun en brøkdel af den samlede tekstmængde på Kelkoo siden. Risiko for DC: Meget marginal til nul.

Hvis man kører sit feed ud på prisportaler, der kan generere en "fuld visning" af hvert produkt, vil man teoretisk stå med et DC problem mellem sin egen produktside og den tilsvarende på prisportalen. Men den originale side er - af logiske årsager - den ældste. Den vil derfor have et klart fortrin for prisportalens side, når Google skal definere originalen. Ikke mindst fordi der som oftest er et link FRA prisportalens side til originalen - men intet link fra originalen TIL prisportalen.

Giver det mening?

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)