Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

super fed guide til microstock fotografer

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Super fed guide til microstock fotografer .Jeg har arbjedet med microstock i snart et års tid ,og jeg kunne have sparet (og tjent meget mere ) hvis jeg bare viste hvad jeg har lært igennem http//www.microstockquickguide.com . så hvis du er ny til microstock universet så tjek dem ud . Det er hvad navnet siger de er ;-) Lyn-hurtigt overblik

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Sielemann:

Super fed guide til microstock fotografer .Jeg har arbjedet med microstock i snart et års tid ,og jeg kunne have sparet (og tjent meget mere ) hvis jeg bare viste hvad jeg har lært igennem http//www.microstockquickguide.com . så hvis du er ny til microstock universet så tjek dem ud . Det er hvad navnet siger de er ;-) Lyn-hurtigt overblik

Tak for tippet :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil . Jeg går ud fra du fandt frem til det selvom jeg skrev adressen forkert .Der skulle jo stå http://www.microstockquickguide.com ;-)

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren.

Jeg kan se, at domænet er registreret i dit eget navn, så det er lidt misvisende når du skriver at du har lært noget igennem siden. Ud over det kan jeg se, at din side ikke har andet til formål end at skaffe dig referrals.

Din side indeholder ikke særlig meget information, og det virker mest af alt som om du prøver at sælge en brugtvogn til overpris. Det kan let give folk det indtryk at microstock er for alle mennesker der ejer et point and shoot kamera, hvilket bestemt ikke er tilfældet længere. Jeg foreslår at du skriver lange, informative artikler om branchen og forskellene på de mange agencies. Også at du er åben om at dine links er referral-links, så folk selv kan vælge om de vil oprette sig igennem dig i taknemmelighed over din hjælp.

Alt andet virker plat og useriøst i min mening. Husk også, at du er med til at øge din egen konkurrence ved at hverve contributors - og den store vinder er agenturet, ikke dig.

Thomas

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Thomas Amby Johansen

Jo, det er mit domæne ..og den simple grund til det ikke er oplyst ,er denne side ikke er særlig glad for at man reklamere. og jeg er da ked af at skulle skrive om min ejen side i 3. person .Men nu når det er fremme i lyset kan vi da godt tage den..

Man kan sige at der ikke skal meget til at tjekke op på hvem der ejer et domæne og tillykke (!)..du kunne osse  regne den ud :-).. Hvis det ikke var ønsket , kunne jeg have valgt at oprette en falsk profil ..eller gøre domænet hemligt .

Jeg vi prøve at tage dig serøst og undlade at komentere på dine "ekstra bladsk spydigheder"

Du skriver :

Din side indeholder ikke særlig meget information, og det virker mest af alt som om du prøver at sælge en brugtvogn til overpris.

Nej, der ikke meget info for at komme igang ,og det der er væsligt er jo hvem der på market at ligge sine billeder op til. Det tog mig rigtig lang tid at finde ud af og var omkring nogle rigtige nitter.

Du skriver :Det kan let give folk det indtryk at microstock er for alle mennesker der ejer et point and shoot kamera, hvilket bestemt ikke er tilfældet længere.

Jo , det er stadig tilfællet..- men det er jo kun de billeder  der er gode der storsælger.de andre sælge bare lidt.. og så er det jo sjovt. de fleste komme jo aldrig til at leve af de her sider afligevel .. heller ikke dig og mig .. men det er jo stadig sjovt. og hvis man vil gøre det så man kan komme op på en månedsløn om året skal man da bare klø på. Men hvis man regner på tiden man bruger på det .. så nærmere det sig slaveri :-)

du skriver :

Jeg foreslår at du skriver lange, informative artikler om branchen og forskellene på de mange agencies. Også at du er åben om at dine links er referral-links, så folk selv kan vælge om de vil oprette sig igennem dig i taknemmelighed over din hjælp.

ja, ja slap lige af ,den er lavet i sjov for at hygge med at lave en hjemmeside. jeg arbejder jo osse ved siden af .Det skal nok komme på med tiden.

og så lige spørgsmålet om referral .

har du regnet på dem ?? hvis jeg havede yuri og 10 af hans slags ..måske der var til en is :-). vi snakker 5-6 dollar pr år...nej det gider jeg ikke skrive om på siden, heller ikke at man laver penge på ad-googles klik . men hvis der kommer lidt der får siden til at køre så er det ok . igen skal men ikke regne på timelønen :-)

Men alt i alt hvis du ikke kan bruge siden .Så fair nok .hvordan fandt du dine ?? det lader jo til du er på de samme baser.

vh Søren

Fra Glostrup
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan sige at der ikke skal meget til at tjekke op på hvem der ejer et domæne og tillykke (!)..du kunne osse  regne den ud :-).. Hvis det ikke var ønsket , kunne jeg have valgt at oprette en falsk profil ..eller gøre domænet hemligt .

Jeg vi prøve at tage dig serøst og undlade at komentere på dine "ekstra bladsk spydigheder"

At siden er oprettet i dit navn og at du omtaler den fra sidelinjen, gør din post utroværdig. Det er kun fair at folk får en forklaring på, hvad dit indlæg i virkeligheden går ud på, når du nu klæder det ud som om det er en hjælp til dem og ikke dig selv.

 

Jo , det er stadig tilfællet..

Nej, det er bestemt ikke tilfældet. Forsøg du blot at smide et billed op, der er fotograferet med alt under et spejlreflekskamera, og du vil hurtigt erfare at det er som at vinde i lotto at få et af disse igennem. Det bliver med 99% sikkerhed afvist for eksempelvis støj - kør billedet igennem NoiseNinja, og det bliver afvist fordi det nu er blurred. Selv med det rette udstyr bliver billeder afvist - i særligt høj grad på agenturer som iStock, Crestock og Veer Market med høje standarder- og det er jeg sikker på, du kender til. Hvis du med din hjemmeside prøver at lokke folk til der kun ejer et point-and-shoot kamera, så spilder du kun deres tid ved at udlægge dem som et sted for dem, for det er det bestemt ikke. Microstock startede som en branche for amatører, men har rykket sig siden mange professionelle og traditionelle stockfotografer har gjort deres entré.

 

- men det er jo kun de billeder  der er gode der storsælger.de andre sælge bare lidt.. og så er det jo sjovt. de fleste komme jo aldrig til at leve af de her sider afligevel .. heller ikke dig og mig .. men det er jo stadig sjovt. og hvis man vil gøre det så man kan komme op på en månedsløn om året skal man da bare klø på. Men hvis man regner på tiden man bruger på det .. så nærmere det sig slaveri :-)

Slaveri? Måske for nogle. Som illustrator er jeg nu meget glad for mit udbytte pr. billed, der stiger støt - og mit langtidsmål er at lave microstock på fuld tid - hvilket, uden at komme nærmere ind på min månedsløn, ikke står mig så fjernt.

 

ja, ja slap lige af ,den er lavet i sjov for at hygge med at lave en hjemmeside. jeg arbejder jo osse ved siden af .Det skal nok komme på med tiden.

Det var sådan set bare et ærligt foreslag til hvordan du kunne forbedre din side og tiltrække de rigtige folk, frem for dem med et CoolPix kamera og lidt fritid. Til dit spørgsmål angående, hvordan jeg fandt mine sider, kan jeg svare at jeg registrerede mig igennem en blog der retmæssigt forholdt sig kritisk til de forskellige agenturer og ikke lagde skjul på branchens dårlige sider. Nedenunder havde han listet sine referral-links, gjort det tydeligt at det var referrals, og lavet en opfordring til at man registrerede sig igennem disse, hvis man fandt hans indhold brugbart - hvilket jeg gjorde.

 

har du regnet på dem ?? hvis jeg havede yuri og 10 af hans slags ..måske der var til en is :-). vi snakker 5-6 dollar pr år...nej det gider jeg ikke skrive om på siden, heller ikke at man laver penge på ad-googles klik . men hvis der kommer lidt der får siden til at køre så er det ok . igen skal men ikke regne på timelønen :-)

Der findes ikke 10 af Yuris slags (-;

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasAmby:

Der findes ikke 10 af Yuris slags (-;

LOL :D

Fra København
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen tak for alle de fine foreslag . Og held og lykke med fuldtids microstock livet - det er jo bare og klø på.Jeg kan se du vel laver en500-700dollars pr. md med de downloads tal der er tilgænlige på siderne. det er jo meget pænt .

Ang udstyr /teknik . jeg mindes ikke der er omtalt noget omkring standarter på microstockquickguide..De fleste fotografer ligger vel inde med min. d200 nikon ect. og disse kameraer er jo fuld  accept på i henhold til standarterne hos istock mf. og kan købes for en lille 5000 kr. Så jo ,Det er tilgænligt for alle vil jeg mene .. Støj har vist ikke så meget med udstyret at gøre. Det kan du skam osse få på selv det mest prof udstyr. Det er nok mere et spørgsmål om eksponering og hvor meget du hiver i det i photoshop.. Jeg tror ikke der er nogle der kommer uden om at få afvist et billed nu og da.

yder mere havde jeg en pratikant for nyligt ,der tog nogle rigtig fine billeder der sagens kunne ligges op .Han går stadig i folkeskolen .

Så jo ,det er et sted for alle.

 

Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Pocketstock Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er ny til microstock kan du ogsaa tjek http://www.pocketstock.com og vores "Pocketstock Academy" hvor du kan finde forskellige video omkring emnet. De er alle gratis og de vil helt sikkert give et godt overblik og hjaelpe dig. Der er mange forskellige videoer men disse er sikkert de mest relevante i foerste omgang:

http://www.pocketstock.com/academy/what-is-stock-photography

http://www.pocketstock.com/academy/the-concepts-behind-images-that-sell-in-their-thousands

http://www.pocketstock.com/academy/property-model-releases-made-easy

Held og lykke!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)