Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil opstarte internetfirma med billigt men godt børnetøj - hvor finder jeg leverandører?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Jeg gad godt vide om du har børn ;-)

Lars Mathiesen:

Jeg arbejder selv i en tøj butik - og børn helt ned til 7-10 år er bevidste om hvad de går i. Dette har de i høj grad lært fra deres forældre og kammeraters forældre der har preget dem i den retning.

Normalvis burde en 9 årig dreng stadig kun tænke på at han ville have en ny racer bil. Men sådan er samfundet ikke længere.

Børn får sjældent deres interesser fra forældre eller andres forældre. De får dem fra de andre børn. Og her er vi inde i en helt anden diskussion. Jeg synes også selv det er forkasteligt, at børn føler sig presset til at skulle gå i noget bestemt tøj.

Sjovt, at du lige nævner Hilfiger. Hvis jeg havde råd, gik min søn ikke i andet. Ligesom jeg selv godt kan lide pænt tøj (er lidt ligeglad med mærket), kan jeg altså også godt lide at se min søn i pænt tøj (og det laver Hilfiger Stick out tongue ) Han, til gengæld hader, at få nyt tøj og er total ligeglad med, hvordan han ser ud.

Selvfølgelig er det mit behov og ikke hans. Og hvad så? Det betyder ikke, at jeg pludselig betragter ham som et status symbol. For mig kan folk handle, lige hvor de vil, men prøv ikke at give mig skyldfølelse over, at købe mærketøj til mine børn.

Mine børn har faktisk også møbler på deres værelser, selvom deres behov egentlig bare er en madrads på gulvet og et TV med tilhørende playstation ;-) Mit behov til gengæld, er at deres værelse er pænt møbleret ligesom resten af huset.

Øh.... beklager Majbritt! Det var vist ikke en del af dit spørgsmål :-D

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

I øvrigt er omtalte søn 9 år .... Kender vi hinanden? Confused

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
Selvfølgelig er det mit behov og ikke hans. Og hvad så? Det betyder ikke, at jeg pludselig betragter ham som et status symbol. For mig kan folk handle, lige hvor de vil, men prøv ikke at give mig skyldfølelse over, at købe mærketøj til mine børn.

Hvem taler om at du skulle få skyldfølelse. Jeg fortæller blot mit indtryk af hvordan det er. ´Jeg genereliserer heller ikke, men siger blot at nogle anvender deres børn som "statús symboler". Jeg siger ikke der er noget galt i at bruge penge på at ens børn ser ordenlige ud, det er helt op til forældrerne.

Jeg skrev heller ikke mit indlæg for at kritisere eller at det er en fejl at det er blevet som det er. Det er et frit land - og folk kan bruge deres penge på hvad de vil - det blandet jeg mig ikke i. Jeg kom blot med min mening og min holdning. Hvilket så har stødet dig. Dette kan jeg selvfølgelig ikke gøre noget ved.

Om du bruger 100 eller 10.000 kr på tøj til din søn - vil jeg lade dig bestemme. Du ved selv hvad du mener er bedst for dine børn , og der er bestemt heller ikke noget galt i en smule forkælelse.

Min pointe var blot at det ikke er børn selv der er skyld i at der bruges mange penge på dem - og det er ikke børnenes skyld at de får "dyre" forbrugs vaner. Det er i høj grad den måde de bliver opdraget på - som spiller ind,

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at fylde en container med billigt tøj fra Asien vil jeg stærkt fraråde, medmindre du VIRKELIG har mange penge til markedsføring. Det er virkelig svært at slå igennem med nye mærker i dette land (altså andre end dem forældre allerede kender i forvejen), med mindre man er indstillet på nærmest at forære sine ting væk.

Men ellers er jeg helt på linje med de fleste andre - tænk dig rigtig grundigt om inden du går ind i netop denne branche. Hvis du har en sund indstilling til det, så skal du nok overleve - det er jeg ikke i tvivl om - men væbn dig med tålmodighed, det tager tid at overhale konkurrenterne.

Fortsat god aften
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Majbritt

De tanker, som du har tænkt er der mange, som har tænkt i tidens løb og som derefter har startet en netbutik op, for helt ærligt "hvor svært kan det være"?. Når de så har været igang i et stykke tid, så finder de ud af at "det var en del sværere" :o)

Nå, men jeg vil nu alligevel starte et helt andet sted: Engang tilbage i historien sad jeg som 9. klasser og hørte på ham erhvervsvejlederen, som fortalte os tøser, at hvis vi drømte om at blive sygeplejesker eller frisører, så skulle vi glemme det, for dem var der så mange af, at man kunne fodre svin med dem.. Jeg drømte ikke om nogle af delene, og var godt tilfreds.. Se så idag.. Der råbes om mangel på sygeplejesker og der ligger stadig en frisør på hvert gade hjørne i byerne (så nogle må jo have klaret det)..

Min pointe med dette tilbageblik er egentlig at sige til dig, at hvis du virkelig brænder for det og har en iværksætter gemt i dig, så skal du forfølge din drøm (uanset hvad det er).. Men du skal bare være klar over at der ligger mange timers arbejde i det (det gør der altid som selvstændig).. Jeg tror at det er ligegyldigt om det er børnetøj eller elektronik eller noget andet, så skal der arbejdes for pengene... Og det er op ad bakke og specielt i min egen branche, som er børnetøj,som er den eneste, som jeg med sikkerhed kan udtale mig om :o).. Mange har gjort forsøget, men har knækket halsen undervejs og det er synd.. Både for dem, men også for os andre, som skal leve med ophørsudsalg på ophørsudsalg.. Det gavner ingen iværksætter/selvstændig.. Omvendt, så skal du gøre det hvis du har det nødvendige drive, arbejdsmoral og en stor bunke penge og en helvedes tro på at DU kan gøre DET !!! - For uanset om vi taler dig fra det, så vil der altid være en der starter og som klarer det og det kunne jo være dig..

Desværre tror jeg at din indgangsvinkel gør at du ikke klare det  (undskyld).. Jeg har set lige netop det spørgsmål så mange gange og set at mødre er startet op med udgangspunkt i tøjet og ikke i forretningen (håber at du forstår hvad jeg mener?).. Du er nød til at fokusere på forretningen og ikke på tøjet.. Læg din moderrolle ned i skuffen og kig på om bundlinien kan hænge sammen.. Tænk på at det er "dimser" du sælger og ikke lækkert børnetøj :o) - Kan du finde en forretningsmodel, som gør at det hænger sammen, jamen så er banen jo kridtet op til en god start.. Ellers kan det meget vel blive en del dyrere end at købe det absolut vildeste designer børnetøj til sine egne unger fra starten af :o)

Håber at du finder din rette hylde og uanset hvad du vælger, så ønker jeg dig held og lykke :o)

Hilsen "den anden Majbrit"

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)