Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansætte min kæreste?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 

Nu er jeg nået så langt, at jeg tror at løsningen på, at undgå su-smæk må være at ansætte min kæreste i mit firma...! Så vidt så godt.

Når han nu "bare" er min kæreste og vi har fællesøkonomi og alt, er der så nogle ting jeg skal være opmærksom på?
Skal der uanset hvad, betales forsikring og pension - eller kan vi, i fællesskab, vælge at lade være med dette?

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej :-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Arbejdsskadeforsikring er lovpligtig, når man har ansatte. Kontakt evt. dit forsikringselskab.

Pension er en frivillig ordning (dog ikke for ansættelsesforhold som er omfattet af en overenskomst, hvor pensionen er medtaget i overenskomsten).

Du vil også få lidt omkostninger til barsel.dk, finansieringsbidrag o.lign. (Der er nogle af ordningerne, hvor man ikke betaler for den 1. medarbejder - jeg kan ikke huske hvilke).

Din metode er selvfølgelig en mulighed for at begrænse din indkomst, og dermed undgå at skulle betale SU tilbage. Men hvis din kæreste ikke skal arbejde i firmaet, og det udelukkende handler om at 'snyde' SU-systemet, så skal du virkelig gøre op med dig selv, om du har samvittighed til det.

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Men hvis din kæreste ikke skal arbejde i firmaet, og det udelukkende handler om at 'snyde' SU-systemet, så skal du virkelig gøre op med dig selv, om du har samvittighed til det.


Ret skal være ret. Der er i tidligere tråde blevet belyst at han aktivt deltager i virksomheden. Dertil kommer at Elviaogsixten kunne have valgt at bruge virksomhedsskatteordningen fuldt lovligt og dermed have skubbet resultatet foran sig indtil hun er fri af sit studie.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

HEK:

Espresso:
Men hvis din kæreste ikke skal arbejde i firmaet, og det udelukkende handler om at 'snyde' SU-systemet, så skal du virkelig gøre op med dig selv, om du har samvittighed til det.


Ret skal være ret. Der er i tidligere tråde blevet belyst at han aktivt deltager i virksomheden. Dertil kommer at Elviaogsixten kunne have fulgt at bruge virksomhedsskatteordningen fuldt lovligt og dermed have skubbet resultatet foran sig indtil hun er fri af sit studie.

Jeg var nok lidt 'hård' i min kommentar. Det var bestemt ikke min hensigt, at være moralens vogter Tongue Tied (det røg bare ud af mig, og jeg har da heller ikke været tilbage i gamle tråde og kigge).

 

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

:) Det er helt okay! Jeg er bestemt ikke ude på at snyde nogen. Min kæreste deltager aktivt og overskuddet deler vi i sidste ende alligevel = det er et fælles projekt :-)

Men tak for al hjælpen :)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Arbejdsskadeforsikring er lovpligtig, når man har ansatte. Kontakt evt. dit forsikringselskab.

Pension er en frivillig ordning (dog ikke for ansættelsesforhold som er omfattet af en overenskomst, hvor pensionen er medtaget i overenskomsten).

Du vil også få lidt omkostninger til barsel.dk, finansieringsbidrag o.lign. (Der er nogle af ordningerne, hvor man ikke betaler for den 1. medarbejder - jeg kan ikke huske hvilke).

Din metode er selvfølgelig en mulighed for at begrænse din indkomst, og dermed undgå at skulle betale SU tilbage. Men hvis din kæreste ikke skal arbejde i firmaet, og det udelukkende handler om at 'snyde' SU-systemet, så skal du virkelig gøre op med dig selv, om du har samvittighed til det.

So damn right :)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Lige et spørgsmål til Elvira om noget helt andet end emnet :-).. (du har ikke privat mail slået til):

Er shoppen helt ny? Jeg kunne se at I havde en google rank på 0.

Mange hilsner,

Christian :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian...


Det er lige det den er :-)


Vil du evt. skrive til mig på info@elviraogsixten.dk - vil godt lige høre lidt mere om google-rank ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

You've got mail! :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 07:06
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Bare lige et par bemærkninger af blandet karakter:

- Vær opmærksom på, at det kan slide på parforholdet, hvis man er sammen 24-7

- Få for defineret jeres respektive roller i virksomheden. Hvem har hvilke ansvarsområder? Hvis der er uklarhed omkring dette kan det afføde konflikter

- Få kigget hele set-up'et igennem af en advokat.

Held og lykke Smile

LotteA

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)