Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man ud af om det man importerer er ulovligt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Jeg har lige endnu et spørgsmål om import fra et ikke EU lande.

Har fundet ud af at man altid skal tjekke ingredienser inden man importerer. I hvert fald når der er tale om hudprodukter.

Men hvordan man finder man ud af om man omgås andre regler?

1) Kan man evt. bestille en vareprøve hjem, og sende den ind til Told & Skat så de kan vurdere om den er lovlig at få ind. Ved godt der kommer en enkelt "måske" ulovlig vareprøve ind i landet. 

2) Måske sende et link med et billede af produktet til Told & Skat?

Ja, som I kan se er jeg lidt på bar bund;)

Hvad ville I gøre?

Vi kan tage udgangspunkt i dette produkt, der kan importeres fra Singapore.

http://4.bp.blogspot.com/_g38lcmNSI_s/Se4AYpRZ9PI/AAAAAAAAAVE/MySIYufYyvc/s400/shiseido.jpg

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal du jo selv undersøge om importør! Hvis du importere et produkt skal du jo vide noget omkring regler og ansvar for den pågældende produkttype! Det skal told og skat ikke hjælpe dig med.  

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men det er godt nok svært når det eneste man har er et billede af produktet.

Hvordan vil du gøre rent praksis? Jeg har styr på om hvordan man tjekke for ulovlige ingredienser.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Grand:

spørgsmål om import fra et ikke EU lande.

Har fundet ud af at man altid skal tjekke ingredienser inden man importerer. I hvert fald når der er tale om hudprodukter.

Men hvordan man finder man ud af om man omgås andre regler?

1) Kan man evt. bestille en vareprøve hjem, og sende den ind til Told & Skat så de kan vurdere om den er lovlig at få ind. Ved godt der kommer en enkelt "måske" ulovlig vareprøve ind i landet. 

2) Måske sende et link med et billede af produktet til Told & Skat?

Ja, som I kan se er jeg lidt på bar bund;)

Hvad ville I gøre?

Vi kan tage udgangspunkt i dette produkt, der kan importeres fra Singapore.

 

Det er noget du helt har misforstået mht. kosmetiske produkter, det er miljøstyrelsen der håndhæver loven og ikke SKAT. Så nej du kan ikke sende en vareprøve til SKAT for så at få oplyst om den er lovlig at markedsføre i DK / EU

Den eneste måde hvorpå du kan få nogle oplysninger om hvad produktet indeholder er hos producenten, men jeg tvivler meget på at de vil oplyse dig nogen som helt om indholdet stofferne da det i de lande ofte er en hemmelighed.

 

Mvh

Ravn

 

 

 

 

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit billede viser et Shisheido-produkt. Det er japansk, og det importeres allerede i DK. Så der er to faldgruber her: Det er sandsynligvis uoriginalt, hvis det kommer fra Singapore, og det kan blive dyrt. Hvis det er ægte, risikerer du en sag om parallelimport.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Ravn - Jeg har fået oplyst hvad produktet indeholder af sælger, men ved jo ikke om de holder noget af hemmeligt.

Kirsten E - Jeg er meget bange for at det uoriginalt, men jeg har sendt en mail til Shiseido Japan. Håber at kunne finde en leverandør indenfor EU, da Østen virker som en jungle.

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Grand:

Tak for jeres svar.

Ravn - Jeg har fået oplyst hvad produktet indeholder af sælger, men ved jo ikke om de holder noget af hemmeligt.

Det kan du jo desværre ikke bruge til noget som helst,  du aner jo ikke om vedkommende taler sandt eller om der er nogle  hemmelige ingredienser i. produktet.  Husk på det er dig der er ansvarlig for at overholde lovgivningen og det er også der der bære ansvaret for evt. skader der måtte opstår ved brugen af produktet.

Glem alt om en mail Shiseido  det får du med 99,9 % sikkerhed intet ud af. I langt de fleste japanske firmaer taler man ikke engelsk, mærkeligt men sandt,

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 8. Feb 09
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også overveje at kontakte et af deres europæiske kontorer. Hvis du ønsker at importere for at konkurrere mod dem på det danske marked, tror jeg dog ikke, de er så interesserede i at hjælpe.

@ Kirsten E

Hvad mener du med, at det sandsynligvis er uoriginalt, hvis det kommer fra Singapore? Jeg troede, det var et af de mere "sikre" lande i forhold til at overholde regler. Kender ikke noget til kosmetikproduktion (derfor, jeg spørger).

Kan det tænkes at produktet bliver produceret et andet sted?

Mvh,
Michael

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)